gjeper Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg har følgende problem: Utvikler en webside på brinkster.com med databaseoppkobling-access, I vbscript fungerer dette: dim Inst dim Insto Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") sConnection = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _ "Data Source=" & Server.MapPath("dpladbdbxxxxxe2.mdb") & ";" & _ "Persist Security Info=False" Conn.Open(sConnection) Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") sql = "SELECT Instkode, Instnavn FROM skole" rs.open sql,Conn Problemet oppstår når jeg skal bruke javascript istedenfor vbscript. Har gjort om dim til var, samt satt på ";" der det skal være. Noen som har et eksempel på hvordan det gjøres? I boka(Javascript) står dette: var mysql var adoCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection") adoCon.Open("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data" + " Source=C:Tempdatabasenavn.mdb") Denne koden åpner en kobling med innlagt filstruktur. Det blir sikkert veldig likt det her, men jeg skal koble meg inn på Server.MapPath("dpladbdbxxxxxe2.mdb"). Se koden i vb ovenfor. Håper at noen kan hjelpe meg med dette. gjeper Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Med javascript må du bruke AxtiveXObject og ikke Server.CreateObject! <SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT> <!-- var conn = new ActiveXObject("ADODB.Connection") ; var connectionstring = "Provider=sqloledb; Data Source=itdev; Initial Catalog=pubs; User ID=sa;Password=yourpassword" conn.Open(connectionstring) var rs = new ActiveXObject("ADODB.Recordset") rs.Open("SELECT gif, description, page, location FROM menu1", conn) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå