Ritzen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei alle sammen! Har satt opp ett forslag til ny gaming PC som ser sånn ut: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=79615. Hvis noen har kommentarer til det, blir jeg selvsagt glad for det, men mitt hovespørsmål er om PSUen duger, ell om jeg treng en som gir mer? Håper på svar! På forhånd takk. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 600W strømforsyning holder lenge. Du vil kunne oppgradere til HD 4870x2 senere hvis du ønsker det. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Drit i Raptor-disken og ta 4870x2 når det kommer. Lenke til kommentar
Ritzen Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Er det så enormt stor forskjell på 4850 og 4870 da? kan ikke 4870 kjøre i crossfire? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Det er forskjell på 4850 og 4870, ja, men 4850 er et godt kort. Bare tenkte at med ditt budsjett (12k?) så burde du ha 4870. 4870 kan kjøre i crossfire. Snart kommer det et kort som heter 4870x2. Det er to 4870 smelta sammen til ett kort. Lenke til kommentar
Ritzen Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 aha, skjønner! Lenge til det kommer da? og det blir kanskje veldig dyrt? Går det ann å kjøre ett 4870 og ett 4850 i crossfire, eller blir det bare veldig dumt? ;p PCen bestilles uansett om ikke så altfor lenge, så spørs om 4870x2 blir ett oppgraderingsprosjekt til seinere uansett, takk for svar Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Tror ikke du bør ha et av hver, nei. 4870x2 er spådd å komme i løpet av første halvdel av August. Er ikke så lenge til, med andre ord. Ingen vet hvor mye det kommer, men forslag som kommer er alt mellom 3100 og 4000. Men trenger du raptor-disken? Gode 7200RPM gir bra nok ytelse i spill og sånt. Lenke til kommentar
Ritzen Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Blir klokere for hvert svar her gitt! hehe Nei, trenger og trenger... Jeg gjør vel kanskje ikke det? Jeg inbilte meg at det var genialt å legge os/spill på raptoren bare, men det har kanskje ikke så mye å si som jeg tror? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Nja.. Det er vel en grunn at de fleste her inne blir frarådet å bruke så mye penger på en Raptor-disk. Som sagt, en god 7200 RPM holder til spill. Gir kanskje litt raskere oppstart med Raptor, da. Endret 8. august 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Ritzen Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Men da dropper jeg raptordisken Rask oppstart er ikke akkurat alfa og omega, og rik er jeg ikke, så å gå ned litt i pris skader absolutt ikke. Men går harddisken jeg har valgt inn under god eller? og har du noen formening om hovedkortet, evnt andre deler? Det ser ok ut? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Du har jo tenkt å ha 4850 i CF, da bør du ha et X38-basert hovedkort. Et godt forslag er Asus P5E. Det går med crossfire med det hovedkortet du har nå (P5Q), men da får du ikke full X16 båndbredde, kun X8. Da mister du litt ytelse fra skjermkorta. Harddisken din er up-to-date, og veldig god. Men som sagt, HVIS du dropper Raptor-disken, kan du jo slå til med et 4870x2. Kan ikke se noen vesentlige "feil" (annet en hovedkortet, selv om det funker). Lenke til kommentar
Ritzen Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Okei... Jeg tok utgangspunkt i "spilleren" som lå på hardware fra før, og selv om jeg har modda en del, så endra jeg hverken hovedkort eller skjermkort. Merkelig! Men uansett, tusen takk for alle svar! Til dere begge! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå