Timeo Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Er det tilfeldig at denne konflikten begynner på samme dag som Bush og Putin satt ved siden av hverandre under OL i Kina? Og når faktisk mesteparten av verden vil bli forvirret om de skal være opptatt av OL eller en eller anne ubetydelig konflikt i et land som knapt er kjent ellers i verden. Det går oljerørledninger gjennnom Georgia som er viktige for USA. Er dette avtalt spill, at Russland - som har mye mer makt enn Georgia - tar makt over denne regionen og retter olje-strømmen mot vesten? Og om det ikke er dette det handler om, er det ikke likevel en pussig tilfeldighet at denne konflikten kommer akkurat nå når altså disse lederne for disse to supermaktene møtes på samme sted, og når det går mot enden til Bush sin makt i USA? Kanskje de har en eller annen lukrativ avtale? Endret 8. august 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Er det tilfeldig at denne konflikten begynner på samme dag som Bush og Putin satt ved siden av hverandre under OL i Kina? Mest sannsynlig det ja. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Er det tilfeldig at denne konflikten begynner på samme dag som Bush og Putin satt ved siden av hverandre under OL i Kina? Og når faktisk mesteparten av verden vil bli forvirret om de skal være opptatt av OL eller en eller anne ubetydelig konflikt i et land som knapt er kjent ellers i verden. Det går oljerørledninger gjennnom Georgia som er viktige for USA. Er dette avtalt spill, at Russland - som har mye mer makt enn Georgia - tar makt over denne regionen og retter olje-strømmen mot vesten? Og om det ikke er dette det handler om, er det ikke likevel en pussig tilfeldighet at denne konflikten kommer akkurat nå når altså disse lederne for disse to supermaktene møtes på samme sted, og når det går mot enden til Bush sin makt i USA? Kanskje de har en eller annen lukrativ avtale? Som for eksempel at Bush er russisk spion? En ekspert som ble intervjuet, sier at denne konflikten ikke kommer på så dårlig tidspunkt som mange tror. Han mener at nå som OL er i gang, er fokuset hos mange i verden mot OL og ikke konflikten. Dette vil jeg si er et lite "huh", siden vi så jo tidligere i dag at Putin kommer bort til Bush under åpningsseremonien og de har en diskusjon. Dette fikk jo hele verden se, så jeg vet ikke om denne "eksperten" har rett på dette punktet(?) På en annen side, så vet jeg ikke. Hva slags lukrativ avtale tenker du på? At denne oljen går igjennom denne delen av Georgia gjør det bare enda mer ... hmm, vet ikke hva jeg skal si. Hvis USA hadde tatt side med Russland i denne konflikten og gjort slik at Russland hadde fått makten over denne delen, så kunne vel USA og Russland kommet til en enighet om denne oljen, slik at oljen fortsatte å bli USA's samt. at ødeleggelsene hadde blitt mindre hvis både Russland og USA hadde tatt Georgia sammen, eller hva? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Kunne du strengt tatt ikke ha tatt dette i den eksisterende tråden? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Ikke noe konspirasjon, det kalles taktikk. Hele verdenspressen er rettet mot Kina. Konspirasjon er når noen prøver å dekke over noe med noe helt annet. Ingen gjør noe forsøk på å dekke over Georgia-krigen. Utenriksministeren i Georgia hadde et live intervju på CNN i formiddag f.eks. der han ba om hjelp. Endret 8. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 En mye mer troverdig konspirasjonsteori handler om fakta, og fakta er at Ossetiske opprørere/terrorister/whatever, angrep to Georgiske byer med artilleri og forsøkte seg på etnisk retning. Når ingen "fredsbevarende" russiske styrker (som selvsagt støtter osseterne) svarte, så gikk georgiske styrker inn for å stanse opprørerne/terroristene/whatever. Plutselig flyr bombefly mot Georgia, og bryter Georgisk luftrom, de blir skutt ned, og plutselig er Georgia aggressor? Dette er avtalt spill mellom eldregarden av kommunister i KGB, myndighetene, militæret og de ossetiske opprørerne/terroristene/whatever. Lenke til kommentar
Oterbacon Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Den eneste mulige forklaringen er selvfølgelig at det er Taiwan som har stelt i stand det hele. De liker ikke Kina og ser helst at de taper så mye som mulig på OL. Ved at verden får en annen viktig hendelse å følge med på tjener de mindre på OL, og vips er den onde mesterplanen gått i oppfyllelse. Tada. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Ikke noe konspirasjon, det kalles taktikk. Hele verdenspressen er rettet mot Kina.Konspirasjon er når noen prøver å dekke over noe med noe helt annet. Ingen gjør noe forsøk på å dekke over Georgia-krigen. Utenriksministeren i Georgia hadde et live intervju på CNN i formiddag f.eks. der han ba om hjelp. Tenkte det samme. At denne krigen skjedde akkurat på åpningsdagen i Beijing virker ikke som et tilfelle for meg. Strategisk sett var det genialt å få igang denne krigen når alle øynene var rettet mot Kina. Jeg synes likevel det er lite smart å hoppe på konspirasjonsbølgen så tidlig, jeg er selv en skeptiker og mener vi burde få fakta på bordet før man begynner å tro på sladder. Endret 9. august 2008 av Myagos Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Den eneste mulige forklaringen er selvfølgelig at det er Taiwan som har stelt i stand det hele. De liker ikke Kina og ser helst at de taper så mye som mulig på OL. Ved at verden får en annen viktig hendelse å følge med på tjener de mindre på OL, og vips er den onde mesterplanen gått i oppfyllelse. Tada. Prøv å hold deg litt saklig i det minste da? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Er det bare tilfedlig at dette skjer så nær presidentskiftet i USA da, og i et land som er i nærheten av både irak og iran? Endret 9. august 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Er det bare tilfedlig at dette skjer så nær presidentskiftet i USA da, og i et land som er i nærheten av både irak og iran? Tror du USA sto bak at Georgia plutselig starter med artilleri mot Sør Ossetia? Endret 9. august 2008 av kimjonas Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Hmm, er det tilfeldig at Georgia som har 2000 soldater i Irak ble dratt inn i denne konflikten? Vil dette ha noe å si for stabiliteten i Irak? Vil Russland ha noe å vinne på et mer ustabilt Irak? Jeg bare slenger ut spørsmål egentlig. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hmm, er det tilfeldig at Georgia som har 2000 soldater i Irak ble dratt inn i denne konflikten? Vil dette ha noe å si for stabiliteten i Irak? Vil Russland ha noe å vinne på et mer ustabilt Irak? Jeg bare slenger ut spørsmål egentlig. Ja, det er fint med spørsmål Jeg bare svarer Jeg vil tro at Georgia henter hjem de soldatene fordi vil nok ikke gi opp Sør Ossetia uten kamp, noe som jeg tror mange land hadde gjort, men hvordan dette utspiller seg i Irak, vil ikke jeg uttale meg sikkert om. Stabiliteten i Irak, vil jeg ikke tro vil bli så mye forandret nå som soldatene er hentet tilbake. Så jeg vet ikke. Kanskje blir det i Russlands favør, men jeg tror egentlig ikke det. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Er ikke mulig for oss å vite om Georgia forsvarer seg selv mot en invasjon eller om de startet krigen. Om propagandaen sier de russiske soldatene er "fredssoldater" så trenger ikke vi å tro på det, de kan like gjerne være en angreps eller invasjonsstyrke. Er greit å tenke noen år tilbake, når Tyskland invaderte Polen trodde det tyske folk at det var i selvforsvar mot et polsk angrep. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hmm, er det tilfeldig at Georgia som har 2000 soldater i Irak ble dratt inn i denne konflikten? Vil dette ha noe å si for stabiliteten i Irak? Vil Russland ha noe å vinne på et mer ustabilt Irak? Jeg bare slenger ut spørsmål egentlig. Ja, det er fint med spørsmål Jeg bare svarer Jeg vil tro at Georgia henter hjem de soldatene fordi vil nok ikke gi opp Sør Ossetia uten kamp, noe som jeg tror mange land hadde gjort, men hvordan dette utspiller seg i Irak, vil ikke jeg uttale meg sikkert om. Stabiliteten i Irak, vil jeg ikke tro vil bli så mye forandret nå som soldatene er hentet tilbake. Så jeg vet ikke. Kanskje blir det i Russlands favør, men jeg tror egentlig ikke det. Jeg ser heller ikke hva Russland kan " tjene" på ustabilitet i Irak. Uansett, så syntes jeg Russerne var raske til å få mobilisert et relativt stort angrept mot Georiga, virker som om dette har vært planlagt lenge. Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Det har jo vært ganske mye uro rundt Sør Ossetia lenge, men ja. Det kan tenkes at det har vært planlagt. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Tror du USA sto bak at Georgia plutselig starter med artilleri mot Sør Ossetia? For et naivt utsagn. Selvfølgelig var det Bilderberg som gjorde dette som første ledd i NWO. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg ser heller ikke hva Russland kan " tjene" på ustabilitet i Irak. Uansett, så syntes jeg Russerne var raske til å få mobilisert et relativt stort angrept mot Georiga, virker som om dette har vært planlagt lenge. Regner med at Russland har planer liggendes som kan brukes til å invadere alle naboland hvis det skulle bli nødvendig. Og at de har slike planer er de langt ifra alene om. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Å starte noe akkurat i OL åpningen er vel planlagt, men hvem som har planlagt det er noe annet. Israel gjorde vel noe av det samme i September 2001 om jeg ikke husker feil, dog ikke i like stor skala som Russland Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Konflikten i Georgia avskjærer Russland fra Iran - nå blir det vanskelig for Russland å sende forsyninger ned dit landveien. Tror vi vil se en konflikt i Iran om rimelig kort tid, kanskje før neste presidentvalg i USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå