World Of Warcraft Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har nylig installaert Ubuntu på hjemmepcen. Har ett problem, får ikke installert flash player, til feks web spill og youtube. Har prøvd noen av flash sakene i add/remove software, men ingen av dem har funka, hverken i Opera eller Firefox. Jeg har ikke mye peiling på Linux. Takk. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Åpne en terminal (alt + f2, åpne programmet gnome-terminal) og skriv: sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras Evt kan du gå til adobe sine nettsider og laste ned flashplayer-10 beta og innstaler den. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Ser ikke ut til å fungere, mulig det er jeg som gjør noe feil... Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg anbefaler Linux Mint 5.0, den er basert på ubuntu 8.04. Der følger flash, java og alt annet småtteri til media med. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Fikk det til nå, men eneste som skjer er at Opera henger litt også funker det ikke. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 sudo apt-get install flashplugin-nonfree Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Du må muligens installere en flash-plugin for Opera, ta en titt her. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hmm Flash laster du ned fra adobe sin side. Til Opera vil jeg anbefalle versjon 10 Beta 2. Lastes ned fra labs.adobe.com ? følg instruksjonene som følger. Lenke til kommentar
Hawk_AA Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hmm Flash laster du ned fra adobe sin side. Til Opera vil jeg anbefalle versjon 10 Beta 2. Lastes ned fra labs.adobe.com ? følg instruksjonene som følger. Flashplayer-pluginen fra adobe sine sider vil bare installere hos firefox, selv om den ikke eksisterer. Finn ut hvor libflashplayer.so havner, kopier denne inn i opera's plugin-mappe og installer den fra nettleseren. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 flashplayer pluginen på adobe sine sider instalerer i opera sin pluginmappe om du ber den gjøre det. skriv ./flashplayer-installer eller noen sånt Trykk ja på første om at du har slått av nettlesere så får du vel opp spørsmål om du vil instalere den i /usr/lib/mozilla eller noe sånt. Men da kan du svare at du heller vil instalere den i /usr/lib/opera (eller noe sånt). Så start om opera og vips alt fungerer. Og om jeg ikke husker helt feil så er vel opera ferdig konfigurert for å hente plugins som ligger i mozilla/plugin. Kan i alle fall fort endres som kopiere filer er ett problem. Tools- Preferences -> Advanced også Content tror jeg eller programs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå