Eivind87 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Jeg er i ferd med å kjøpe meg ny sykkel til trening for det meste. Jeg er litt i tvil om jeg bør velge en hybrid sykkel eller en landeveissykkel. I det nåværende øyeblikk har jeg egentlig mest lyst på en landeveissykkel, men om det er det jeg har behov for er jeg ikke sikker på. En hybrid kan jeg jo få for halvparten av prisen til en landeveissykkel også. (Selvfølgelig, man får hva man betaler for) Det jeg kommer til å bruke den til er som sagt trening, og da stort sett på asfalterte veier. Men med en landeveissykkel låser man seg vel litt mer til bruken og hvor man vil sykle? Det har hendt at vi må ut på grus-stien og kanskje krysse et jorde for å komme videre. Hvordan er det med sittestillingen på en landeveissykkel? Jeg har tidligere slitt med litt vondt i korsryggen. Har dette eller kan det ha noe å si når man sitter såpass fremoverbøyd som man gjør på en slik sykkel? Er det noen her som ha en formening om hva jeg bør velge? Eivind Endret 8. august 2008 av Eivind87 Lenke til kommentar
AlekXP Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Vel, du får jo sykler med framgaffel framme som kan låses slik at den ikke demper da. Hvorfor ikkje kjøpe en slik en, og kanskje spleise på noen tynnere hjul? Du kan helt sikkert prøvekjøre sykkelen før du kjøper den. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hvis den formelt skal brukes til trening på asfalt ville jeg helt klart satset på en landeveissykkel, mye mer motiverende å suse rundt på landeveissykkel enn å sykle rundt med traktor dekk Dempere med låsefunksjon og bytte til tynnere dekk blir en dårlig erstatning for landeveissykkel... Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Er enig med bruno99... Til trening er det mye mer motiverende å bruke landeveissykkel, og med landeveissykkel får du som regel en mye bedre kvalitetsfølelse, pga stive/lettere deler! Om du er redd for å punktere så kan du jo investere i noen litt grovere dekk.... Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 En sykkel med dempere kommer jeg ikke til å velge, heller ikke en demper man kan slå av og på. Jeg har prøvd disse før og føler ikke at de har gitt meg noe ekstra. Den sykkelen hvor man kunne slå av demperen sto som regel avslått hele tiden uansett. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 velg racer. Om du kjøper hybrid, og så blir virkelig bitt av basillen, så er jeg helt sikker på at du kommer til å angre senere. Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Ja jeg nærmer meg en racer kjenner jeg. Men hvordan blir ryggen behandlet på en slik sykkel? Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Kommer vel litt ann på hvilken stilling du sitter i vil jeg tro. Du kan jo alltids spørre i en sportsbutikk da det sikkert går ann å gjøre justeringer hvis du sliter med ryggen. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Ja jeg nærmer meg en racer kjenner jeg. Men hvordan blir ryggen behandlet på en slik sykkel? Noen som har erfaringer med dette? Du kjenner at du har sittet i en uvant posisjon de første gangene, men det går over så sant du sitter i en bra sittestilling på sykkelen... Sittestillingen kan du nok justere i en sportsbutikk(helst sykkelbutikk)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå