Jokko88 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har fått meg en strømforsyningen Mist 650W og den er helt modulær. Kan da velge hvor de forskjellige ledningene skal være, men er usikker på hva jeg bør sette hvor. Det er tre firkanter på baksiden av strømforsyningen, de er: +12V2DC(3 uttak), +12v1DC(3 uttak), +12V4DC(4 uttak), også går det ut en 20+4-pin og en 8-pin fra strømforsyningen. Det som skal ha strøm: HD4870(har to uttak der det skal settes inn ledninger fra PSU), 2 SATA HDD, 1 SATA dvd-brenner, 1 IDE dvd-brenner, også endel forskjellige vifter. Hovedkortet er Asus P5E. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Bruk 2 uttak hver for skjermkortet. altså disse bruker du for skjermkortet +12V2DC(3 uttak), +12v1DC(3 uttak) sett 1 skjemkort strømkabel i hver av disse. For den siste +12V4DC(4 uttak) så kobler du til sata disker, dvd brennere og vifter. Da får du fordelt strømforbruket og belastningen pent over strømforsyningen din. Har selv mist på 600w men jeg har 4 uttak med 3 kontakter i hver. Så jeg bruker bare 3 av uttakene og har 1 ledig for jeg ikke trenger og bruke den enda. 20+4 pin skal ned i hovedkortet ditt. 8 pin skal mest sannysnlig på siden av cpuen din er en fin liten kontakt der som du skal sette den nedi. Vis det er noe mer bare spørr. Edit: fjernet qoute Endret 8. august 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Har bare et grafikkort da, men det har to strømuttak på seg. Er det nødvendig å gi det like mye strøm som ved crossfire? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har skjermkortet to stk PCI-Ex power connectorer "er det meningen" du skal tilkople begge ja (har ikke noe med crossfire å gjøre det). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har bare et grafikkort da, men det har to strømuttak på seg. Er det nødvendig å gi det like mye strøm som ved crossfire? hva tenker du på? Skjermkortet skal ha strømkabler i begge strøm kontaktene vis ikke vil det ikke fungere. Kortet krever ikke mer i crossfire enn alene i crossfire vil det eneste som skjer at du må ha større strømforsyning fordi du har 2 skjermkort som krever strøm fra strømforsyningen din. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Var bare om det er nødvendig å bruke både +12V2DC(3 uttak) og +12v1DC(3 uttak) på et grafikkort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Var bare om det er nødvendig å bruke både +12V2DC(3 uttak) og +12v1DC(3 uttak) på et grafikkort. Åh nei det ekke nødvendig men da sprer du belastningen på strømforsyningen. så ikke alt blir dratt fra 1 utakk. Siden du ikke har så mye du skal bruke så kan du bare bruke 2 av utakkene til skjermkort og resten av tingene på det siste utakket ditt så får du en jevn belastning. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Okei ja da skjønner jeg, om jeg får et grafikkort til kan jo hvert grafikkort få et uttak alene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Okei ja da skjønner jeg, om jeg får et grafikkort til kan jo hvert grafikkort få et uttak alene. Mhm sånn jeg skal gjøre det når jeg skal gå til innkjøp av et nytt kort, så belaster jeg hele strømforsyningen jevnt istede for at noe får mye belastning. Lykke til med Mist'en din. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Microplex har tips om tilkopling av kabler på produktsidene for strømforsyningene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå