Gå til innhold

ny pc kan noen hjelpe meg.

Anbefalte innlegg

jo skal bygge min egen pc. og må se om allt passer sammen med delene, jeg hadde tenkt og bestile allt fra komplett.no så jeg betaler 1 frakt oppgjør. vell det jeg kom fram til var

liste: Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) pris: kr 475,-

strømforsyning: Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI pris :kr 695,-

hovedkort: Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16 pris:kr 950,-

Prosessorer: Intel Core 2 Duo, 3,16Ghz, 6Mb Cache pris: kr kr 1.295,-

ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's pris: kr 650,-

hard disk: Western Digital Caviar GP 1TB SATA2 16MB 7200RPM pris: kr 1.075,-

leser/brenner: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk :kr kr 249,-

skjerm kort: HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

pris: kr 1969

det jeg trenger hjelp med er. 1.trenger jeg og kjøpe noe mer? eller følger allt med som jeg trenger. 2. er det en site som viser hvordan jeg skal sette det sammen . og 3. det viktigste er jo om noen kan se om allt passer. tusen takk for allt;)

Endret av shahin1994
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mangler et lydkort og CPU-kjøler (anbefaler Asus Xonar DX og Scythe Mugen). Disse er ikke nødvendige om du ikke er opptatt av overklokking og mer eller mindre musikkentusiast, men nevnte det likevel. Alt passer sammen ja. Dog tror jeg at du neppe trenger mer enn 500 GB harddisk. Du har ikke nevnt modellnavnet til prossesoren, men antar at den fungerer bra til den prisen.

Vet at HW.no har en guide, men har den ikke bokmerket.

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Alt passer bra sammen. Som han over sier, skal du overklokke trenger du en CPU-kjøler. Noen velger også å kjøpe en annen CPU-kjøler enn Intels, hvis de vil ha en stillere PC.

Jeg tror ikke du trenger noe bedre lydkort, med mindre du er veldig lydopphengt. Skal du bare koble til et headset eller høyttalersett holder lydkortet på HKet lenge.

Det eneste jeg kan se, er at du har valgt et P45-kort. Dette er vel og bra, så lenge du ikke skal ha crossfire (2 skjermkort). Hvis du noen gang skal ha crossfire, bør du velge et X38-HK. Et godt alternativ er Asus P5E.

Lenke til kommentar

P5Q Pro (som de fleste litt dyrere P45 hovedkortene) kjører Crossfire. Da bare med 2 x 8 og ikke 2 x 16 som X38/X48. Tester viser eller at ytelsen med CF på P45 ikke blir merkbart lavere med dagens skjermkort. Men kommer nok til å bli mer mer merkbart på nye GPU-serier.

@Trådstarter: Jeg kan ikke se at du har glemt noe. Standardkjøleren til Intel holder så lenge du ikke har tenkt å klokke.

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at P45 kjører CF. Tenkte det var et poeng å få topp ytelse, når man først bruker så mye penger på skjermkort. Må jo ha litt å si.

Skjermkortene som finnes i dag klare jo ikke å mate kapasiteten til PCIe x16 på noen som helst måte. I alle fall ikke etter at versjon 2.0 av PCIe kom. Derfor blir ikke PCIe (v2.0) x8 ikke noen reell flaskehals heller. Skal man ha 2 stk HD4870x2 så vil jeg nok tenke at vi kanskje går over x8 kapasiteten. Tar jeg ikke feil har PC2-1066 minne en teoretisk maks datastrøm på 8,5 GB/s. En PCIe(v2) x 16 har teoretisk overføringshastighet på 16 GB/s og x8 halvparten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...