JohnMartin Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Som jeg prøvde å få fram av topic, så er jeg på jakt etter en komplett PC til mine svigerforeldre. Nå idag har de en gammel pc som ikke holder mål i det hele tatt. PC'n har til tider problemer med å kjøre XP. De bruker PC'n KUN til nettbank, litt surfing på nett og til å kopiere bilder fra digitalkameraet. Så kravene trenger ikke å være all verden, gjelder egentlig bare å få den så billig som mulig, men trenger som sagt alt. Blant annet ny skjerm. Idag har de en gammel CRT skjerm som er så liten å uklar at det meste av LCD skjermer vil være en helt ny sensasjon. Hadde først tenkt å kjøpe en fullstendig ferdig komplett pc, men hvis jeg bare drar meg selv ut av stolen og bygger den selv, så sparer de vel litt penger der. ? Hvis harddiskene er såpass billige så hadde det kanskje ikke vært så dumt å kjøpt 2 disker slik at man kan kjøre de i RAID. Håper på innspill og forslag til noen maskiner Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 raid i en svigerspc er vel litt drøyt og waste? får jo 500gig samsung til under 500 Lenke til kommentar
JohnMartin Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 raid i en svigerspc er vel litt drøyt og waste? får jo 500gig samsung til under 500 Vet ikke hvordan prisene ligger på jeg.. Tenkte bare på hva som var enklest med tanke på backup. PC kunnskapen deres er ikke akkurat så veldig god Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10362 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 1 Gb RAM har vel problemer med å kjøre Vista? Dette er en utrolig billig PC, da. De kunne vel ikke tenkt seg en laptop, da, John Martin? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 vesleengen sitt forslag må sies å være glimrende til dette formålet. 1 GiB holder nok til Vista Basic. Men jeg har en endring som jeg synes kan være verdt på forslaget, og som er konfigurasjonsvalg. Velg heller MSI K9A2GM-FIH som hovedkort, det koster 90 kr ekstra. AMD 780G er et bedre brikkesett. En ekstra GiB med minne koster også bare en 160 kr i tillegg. Lenke til kommentar
JohnMartin Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10362 Den PC'n var jo ganske relevant, burde vel holde for de.. Men jeg burde gå for en slik ferdig PC. Det er ikke noe å spare på å bygge selv? 1 Gb RAM har vel problemer med å kjøre Vista? Dette er en utrolig billig PC, da. De kunne vel ikke tenkt seg en laptop, da, John Martin? De kommer nok ikke til å kjøre Vista på den. De har allerede en XP pro på nåværende maskin, så regner med at jeg kommer til å bruke den på den nye. Den nåværende PC'n er ikke noe å bruke uansett.. Har diskutert bærbar med de, men med tanke på hvor lite de bruker PC'n så tror jeg ikke helt behovet er der. Men siden de allerede har en XP pro lisens, så er det vel mulig å "levere" tilbake vista lisensen som følger med PC'n.. Da blir den vel enda litt billigere.. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 er bare å gå på konfigurer: 1. sett hovedkort til amd780d 2. velg 2 gig ram til snaue 164.50kr til 3. sett operativ system på "ikke valgt" og vips så har man er god "svigerspc" til 3761 kr Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Du kan konfigurere den uten OS. Og du har også mulighet til å justere på de fleste andre valg, så som hovedkort, minnemengde, WLAN, skjerm med mer. Edit: vesleengen var raskere ute. Endret 8. august 2008 av Bolson Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Først, så er ikke XP lissensen gyldig på andre maskiner. Om du kjøper ny PC, kan du altså med andre ord ikke bruke XP lissensen på den nye PCen på lovlig vis. Jeg ville bare gjøre deg oppmerksom på dette. Og du vil heller ikke få PCen noe billigere ved å bygge selv. Før var det billigere å velge ut deler selv, men nå er det i mange tilfeller billigere å kjøpe komplette PC pakker. Lenke til kommentar
JohnMartin Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Har presentert tilbudet til svigers, så vi får se hva det blir til.. Dere skal ha takk for hjelpen så langt ihvertfall.. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 https://prisguiden.no/product.php?product_id=97549 Bærbar til 3500,- Liten og lett sak og.. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kanskje den gamle fortsatt kan brukes om du installerer XUbuntu.................... Men det fungerer kanskje ikke i det daglige for folk uten særlig datainteresse? Lenke til kommentar
JohnMartin Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 https://prisguiden.no/product.php?product_id=97549 Bærbar til 3500,- Liten og lett sak og.. Virket jo grei den, men tror kanskje den blir litt for liten for de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå