Gå til innhold

hva er bra å ha til XFX 780i SLI og Q6600 prossessor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Per dags dato, ville jeg ikke ha valgt nVidia-GPU. Nå for tida gir ATI mest for pengene med 4850 og 4870 (og snart 4870x2). Ville valgt et annet hovedkort. Skal du spille er heller ikke en Quadcore-CPU det beste.

Nå vet ikke jeg hvilket prisnivå du ligger på, men denne gir masse for pengene. Er den for dyr, så fjerner du et av skjermkorta.

Lenke til kommentar
Per dags dato, ville jeg ikke ha valgt nVidia-GPU. Nå for tida gir ATI mest for pengene med 4850 og 4870 (og snart 4870x2). Ville valgt et annet hovedkort. Skal du spille er heller ikke en Quadcore-CPU det beste.

Nå vet ikke jeg hvilket prisnivå du ligger på, men denne gir masse for pengene. Er den for dyr, så fjerner du et av skjermkorta.

Ikke glem nVidia GeForce GTX 350 :p

Lenke til kommentar

Til spilling har ikke kjernene så mye å si enda. Da er det mest haftigheten (GHz) som teller. En tokjerner har mer GHz enn en firekjerner (i forhold til prisen). Jeg har ikke sagt at Quad er dårlig til spill, for det er det ikke. Tror man sier at man bør ha minst 2,4 GHz. Skal du ha Quad, ville jeg valgt en med 45 nm-teknologi. F.eks Intel Core 2 Quad Q9450.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ka e den store forskjeller på 65 nm og 45 nm?

En prossesor på samme hastighet men med en mindre produksjonsprosses (45 vs 65) vil utvikle mindre varme og ha behov for mindre strøm for å oppnå de samme klokkehastighetene.

Når det gjelder Quad Vs Dual Kjerne så finnes det ikke et godt fasitt svar, det finnes allerede mange spill på markedet som benytter seg av flerkjerner, deriblandt Doom3 , Crysis ,Supreme Commander for bare å nevne noen populære spill. Men selvsagt i noen eldre spill så vil en kjapp single / dual core være det aller beste, men skal man tenke framtidsrettet tror jeg nok anbefalningen min vil falle på en quad klokket på minimum 2.6Ghz.

Lenke til kommentar

Du finner noen interessante målinger gjort av Tech Arp mtp på dual/quad og hastighet her:

http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=499&pgno=3

For meg ser det ut som E8500 ligger høyt oppe på alle oppløsninger , men differansen E8500 vs Quad prosessorene på 1280x1024 og 1600x1200 ser utrolig liten ut. Men nå er dette average FPS også da , så det totale bilde ser man ikke (høyeste/laveste) .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...