Cosa Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Har et Club3D 9800GTX Skjermkort og har en TV av typen Samsung LE40A559. Problemt mitt er at jeg ikke får lyd når jeg kobler til TVen ved hjelp av en DVI->HDMI kabel og separat lydkabel. Jeg har lest litt rundt på nettet at en god del 9800GTX kort har mulighet til og sende lydsignal gjennom DVI port ved hjelp av en intern sammenkobling av lydkort og grafikk kort. Stemmer dette og isåfall kan dette være årsaken til at TVen ikke vil spille av lydsignalet fra den separate lyd kabelen? Hvis dette er tilfella kan mitt Club3D kort kobles til lydkortet og isåfall hvilken type kabel vil jeg trenge? EDIT: Etter en del surfing på nettet har jeg funnet ut med sikkerhet at de fleste Geforce kort (8000serien->) støtter lyd via hdmi. Man må bare se etter 2 pin audio kontakten på siden. Problemet er bare at vist det ikke fulgte med ledning for bruk med denne er det nesten umulig og få tak i og du har antageligvis best sjans hvis du lager den selv. Fant også en "workaround" der man endret en ini fil når du installerer driverne til geforce. Dette fører til at driverne trur HD TVen er en vanlig skjerm og ikke en HDTV (var ihvertfall slik det ble forklart), som igjen fører til at lyd ikke blir inkludert i hdmi signalet. Link til workaround her Endret 9. august 2008 av mxocosa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå