Filamu Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg registrerte en ny bruker. Tok litt tid før den meldinga dukket opp i innboksen (2 dager) så må nok vente litt etter å ha registrert seg. Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Var tilfeldigvis innom norge.no i dag, og der lå beskjed i inboxen om rullering. Noen andre på 91-kullet som har fått dette? Ikke svar. Da begynner de å lure....................... og det er bra. "Du er automatisk med i trekningen av ti iPod MP3-spillere" Dette er om du sender inn slippen. Ganske useriøst av en offentlig etat. Hvor barnslig går det an å bli? Du har lovpålagt plikt til å svare, så dette med trekning av ti iPod-er er vel kun for å oppfordre folk til å få ut fingeren og svare. Da slipper nemlig Vernepliktsverket å sende ut purringer i øst og vest. Eg synst eg las at dei som svarte på nett ville vere med i trekninga, altså ein måte å få folk til å svare på nett i staden for å sende brev, sånn at dei sparar masse arbeid Lenke til kommentar
Slim91 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Tror man bare trenger å si at man ikke har lyst! De har vist mer enn nok ungdommer å ta av har jeg hørt. Er 91 selv og fikk dette brevet i forgårs eller noe Jeg har ikke tenkt meg inn i militæret mtp at jeg har et fast forhold og ikke vil ødelegge dette, samt utdanning og jobb Syns hvertfall det med fast forhold er ett dårlig argument mtp ett år i militæret. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men med tanke på det du skriver så er du kanskje 17-18? Hvor fast kan ett forhold være da, og militæret er faktisk ikke før om minimum to år. Er forholdet like fast da? Tenk hvor mye du faktisk går glipp av iløpet av ett år i kongens klær. Jeg stiller meg hvertfall kritisk til hvor mye kunnskaper du faktisk har om det forsvaret driver med. Jeg var i nesten samme situasjon som deg da jeg gikk i første klasse på vgs. Jeg hadde god jobb som jeg tjente godt over gjennomsnittet enn andre på min alder, så jeg tenkte at dette var noe jeg hadde lyst til etter vgs. Alikavell hadde jeg hadde aldri type instillingen "jeg vil ikke i militæret fordi...". Jeg syntes faktisk militæret høres morsomt ut og ville være en fin og opplevelse, hvor man lærer masse, men som sagt.. penger var mer fristende. Heldigvis fikk jeg ristet meg av disse tankene, og er nå klar for militæret i januar. Jeg vurderer faktisk og gå videre i militæret etter førstegangstjenesten i f eks Telemarksbataljonen. Jeg prøver på ingen måte å overtale deg til å si at du har kjempe lyst til å dra inn hvis du faktisk ikke har lyst, men jeg ser en dårlig tendens hos de som sier at de ikke vil pga pga pga (les: masse drit dårlige argumenter). Nemlig det at det faktisk ikke vet hva tiden i forsvaret går ut på, hva gjør man, hva sitter man igjen med, kan dette gi deg noen fordeler videre i arbeidslivet osv. Utdanning er nokk for utsettelse.. Å det er som sagt tidligere ikke alle som kommer inn, fordi at det er mange søknader Selv gleder jeg meg til å bli ferdig på skolen å komme meg inn i forsvaret. Er allerede med i HVU. Lenke til kommentar
Carloz89 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Slipper det stresset jeg er 89 som skall inn i miletæret i løpet av neste år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå