Gå til innhold

Hvor mye cache er nødvendig?

Anbefalte innlegg

Hello..

Jeg vurdere en ny bærbar også ble jeg litt usikker på hvor mye jeg skulle legg i prosessoren

f.eks.

Intel C2 DUO P8400 – 2,26Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts eller

Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, 1066Mhz FSB, 6MB Cache – 25Watts

Hvor mye har Cache egentlig og si?

Jeg kommer til og bruke maskinen til office osv, filmer, musikk.. Kanskje noen HDfilmer.. Og gamle spill som warcraft 3 =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er sikkert ikke av dem som har mest peil her inne, men har forhørt meg om lignende problemstilling tidligere hvor en var høyest på cache og andre høyeste på Ghz. Svaret jeg fikk var at store applikasjoner (tyngre gaming, video og lydredigering f.eks)vil dra fordel av større cache, mens mer Ghz vil kjappere behandlingstid på mindre prosesser. Generelt kjappere pc. I ditt tilfelle ville jeg helt klart bladd fram noen lapper ekstra og valgt P9500 iom at den scorer best på alt. Bedre å legge i litt ekstra så holder pcen mål litt lengre. Tenk på alt peset med å skifte pc! Det er bedre å legge i litt ekstra og utsette framtidig handel. På en annen side tror jeg den billigste vil dekke ditt nåværendebehov....

Lenke til kommentar
Jeg er sikkert ikke av dem som har mest peil her inne, men har forhørt meg om lignende problemstilling tidligere hvor en var høyest på cache og andre høyeste på Ghz. Svaret jeg fikk var at store applikasjoner (tyngre gaming, video og lydredigering f.eks)vil dra fordel av større cache, mens mer Ghz vil kjappere behandlingstid på mindre prosesser. Generelt kjappere pc. I ditt tilfelle ville jeg helt klart bladd fram noen lapper ekstra og valgt P9500 iom at den scorer best på alt. Bedre å legge i litt ekstra så holder pcen mål litt lengre. Tenk på alt peset med å skifte pc! Det er bedre å legge i litt ekstra og utsette framtidig handel. På en annen side tror jeg den billigste vil dekke ditt nåværendebehov....

Ahh Okei, Tusen takk for svar =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...