Zemeckis Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Jeg skal kjøpe meg vannkjøling som jeg skal bruke til cpu og jeg lurer på om jeg skal ha det på graffikkorte også.Jeg vet hva jeg trenger.Men holder det med en pumpe,tank og radiator til å kjøle ned både cpu og graffikkort? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Nøkkelkriteriet for om det holder er om radiatoren klarer å avgi varmen i vannet godt nok. Ellers så kan det hjelpe noen grader om du har: * Effektive vannblokker i stedet for de dårligste du finner. * Kraftig pumpe fordi effektiviteten til vannblokkene og radiatoren øker med høyere gjennonstrømning. Men som sagt, det er radiatoren, den tilhørende vifta, og lufttemperaturen på kjølelufta som har mest å si. PS. Hvilken prosessor og GPU har du og hvor mange MHz ogh vor høy spenning går de på? (Egentlig kan jeg reformulere dette til: Hvor mange watt utvikler CPU + GPU til sammen?) Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 ska bygg pc snart.Da har æ tænkt på en amd athlon xp2500+(barton),ska klokke litt å.Så har æ tænkt på Ati radeon 9500pro eller 9700pro. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Ok, med det utstyret og med tanke på overklokking og høyere spenning så må du beregne at dette kan utvikle opp mot ca 100W. Sjekk litt rundtom på nettet så finner du sikkert ut hvilke temperaturer andre får med tilsvarende varme komponenter og tilsvarende kjøling som du har tenkt på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå