Gjest medlem-98070 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Drømmebilen er BMW 5 (E39-typen) eller BMW 7 (E38)... peneste bilene jeg vet om! Det jeg lurer på er ...hvor mye må jeg ut med for å få et brukbart eksemplar? Man får de jo opp til ca 10 år gamle, og med 200.000+km med litt småfeil til 60 000 og oppover... Jeg har ikke råd til å kjøpe det fineste eksemplaret jeg finner, men jeg vil ikke kjøpe for billig og dårlig heller, vil ha en bil jeg kan stole på som ikke er avhengig av konstant mekking. Dere som vet...hvor mye bør jeg gi for å få en brukbar BMW i denne klassen? Hadde håpet at det holder med ca 100 000 kr. Takk for svar! Link gjerne til annonser dere tror kan passe har allerede kikket en del selv der selfølgelig, men jeg har aldri eid en bil over lengre tid og har 0 erfaring med BMW Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kjører selv en E39, er strålende fornøyd og har ikke hatt noe problemer. Jeg husker ikke helt hva jeg betalte, tror det var rundt 130.000. Dette er en 98' touring med alt utstyr bortsett fra navi og el.seter. Den hadde gått rundt 130.000 da jeg kjøpte den for et års tid siden. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hvor langt har den gått nå da? Hvor langt går vanligvis disse bilene, hvis noen vet? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 De går så langt du vil at dem skal gå. Bilen er langt fra oppbrukt selv om den har passert 200 000. Jeg ville lagt med i prisklassen 100-150k hvis jeg skulle kjøpt E39. Kjøp en som er godt utstyrt. Så har du mulighet for å bli kvitt den igjen også. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg ser faktisk selv etter en sånn bil. Er ikke noe BMW fan, men utstyrsnivået på noen av de frister litt. Er eneste forskjell mellom 520, 523 og 528 motoren, eller finnes det utstyr i f.ex. 528 som du ikke får tak i til 520? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Synts 520, spesielt med steptronic blir litt kjedelig, og enda verre hvis du får noen extra kg å drasse på hvis du skal ha touring, 523 (2.5 liter) synts jeg er ett mye bedre valg, er hakket kvassere og passer ganske greit i en touring spør du meg.. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Hvor langt har den gått nå da? Hvor langt går vanligvis disse bilene, hvis noen vet? Den er gått 153.000 nå. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Sjekk forøvrig nøye etter rust på disse bilene. Bakluke (touring) og hjulbuer er gjengangere, samme med undersiden panseret. Som nevnt over her, gå for en med mye utstyr. Minimum skinn og automat. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Dere som vet...hvor mye bør jeg gi for å få en brukbar BMW i denne klassen? Hadde håpet at det holder med ca 100 000 kr. 520i med 150 hk er vissnok ganske dau. Enten er bilen for tung, eller så holder ikke motoren det den lover. Mange av disse gamle BMW'ene er ganske slitne. Legg i en tusenlapp ekstra, og få bilen kontrollert på verksted eller hos NAF før du kjøper. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 520i er ingen racerbil, men så fryktelig dau er den ikke. Den er perfekt å sluke mil med. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg skal kanskje prøve å se på å importere fra utlandet Stor prisforskjell i TYskland på bruktbiler f.eks, men er jo det med avgifter for import også da... Lurer på hvilken motor jeg skal gå for... hvordan er turbodieselmotoren? Og den minste motoren (520i), som er mest sannsynlig å finne til en slik pris, hvordan går bilen sammenlignet med f.eks en gammel Volvo? Vet at BMW5 er ganske stor og tung og ikke en racerbil, men den går vel ganske greit sammenlignet med en sliten Volvo til 10 lapper? (ikke at Volvo er så daft egentlig, men kjedelig å bli slått i lyskrysset av en Volvo verdt 10 000 når du kjører en bmw til 100 000, selvom BMWen selvfølgelig byr på mer av komfort og luksuspreg:P) Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg skal kanskje prøve å se på å importere fra utlandet Stor prisforskjell i TYskland på bruktbiler f.eks, men er jo det med avgifter for import også da... Lurer på hvilken motor jeg skal gå for... hvordan er turbodieselmotoren? Og den minste motoren (520i), som er mest sannsynlig å finne til en slik pris, hvordan går bilen sammenlignet med f.eks en gammel Volvo? Vet at BMW5 er ganske stor og tung og ikke en racerbil, men den går vel ganske greit sammenlignet med en sliten Volvo til 10 lapper? (ikke at Volvo er så daft egentlig, men kjedelig å bli slått i lyskrysset av en Volvo verdt 10 000 når du kjører en bmw til 100 000, selvom BMWen selvfølgelig byr på mer av komfort og luksuspreg:P) Hvis du skal ha en lyskryssracer er ikke 520 noe alternativ. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Tråden handler ikke om fordommer for et bilmerke, så jeg har fjernet et innlegg som stort sett ikke bidro med stort. Har selv en 520i, og hvis du skal ha en racerbil har du valgt feil drømmebil. 5-serien er ikke spesielt rask, og kan ikke sammenlignes med en tilsvarende 3-serie når det kommer til sportslighet, men det er det jo heller ikke meningen at den skal. Hadde jo vært festlig med en 523 eller 525, men føler ikke at jeg trenger det. Det er hva du føler du kan ta deg råd til, og hva du har bruk for. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Har selv en 520i som har rullet 188 000km. Fikk bilen for 70 000kr, med kun småfeil. Slitt endeledd, slark i stabilisatorstang, ikke helt ferske skiver og klosser, og noen småting til jeg ikke husker i farten. Helt feilfri var den altså ikke, men dette er deler man skaffer til under 2000kr, og om man gjør arbeidet selv, tar det ikke mange timene heller. Dette er dessuten helt vanlige slitasjedeler som alle biler før eller senere må skifte. 520i er definitivt ikke en racebil som nevnt tidligere, men en perfekt cruiser er den. Du blir ikke i ekstase bak rattet, men du sover langt i fra ikke. Dessuten har den det BMW alltid er gode på, utrolig kjørekomfort og kjøreglede. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Som jeg sa......så er jeg klar over at BMW 520 ikke er en racerbil. det jeg lurte på er hvordan den er sammenlignet med f.eks Volvo 240, som heller ikke er en racerbil, men som det er greit med futt i, med tanke på at du kan få en grei bil til 10 lapper. Skal ikke drive med lyskryssracing, blir stort sett cruising ja. Den trenger ikke være en racer, men den må jo ikke være daff heller... Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 520i gjør 0-100km/t på 10-12 sekunder avhengig av om det er manuell eller automat. ikke så galt egentlig med tanke på at det er den billigste 5'ern. 523i derimot, da begynner det virkelig å hjelpe.. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Som jeg sa......så er jeg klar over at BMW 520 ikke er en racerbil. det jeg lurte på er hvordan den er sammenlignet med f.eks Volvo 240, som heller ikke er en racerbil, men som det er greit med futt i, med tanke på at du kan få en grei bil til 10 lapper. Skal ikke drive med lyskryssracing, blir stort sett cruising ja. Den trenger ikke være en racer, men den må jo ikke være daff heller... Jeg skjønner ikke helt hvordan du klarer å sammenligne en 240 til 10.000 og en 5-serie. Det er to vidt forskjellige biler det er snakk om her. Det kan godt hende at en Volvo 240 kjører fra en 520 i et lyskryss, men det er da ikke akkurat så veldig farlig? Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Sammenligner ikke bilene, sammenligner ytelser. Er jo greit å vite hvordan bilen går i forhold til andre biler... Som sagt, vet det ikke er en racer, men den må gå helt greit. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Og det gjør den, i mine øyne. Etter egne erfaringer holder en 520i E39 følge med en 318i E46 f.eks. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Det er bra Er ikke vant til å kjøre biler med så store motorer, kjørt mest daffe varebiler o.l. så for meg blir det sikkert sprekt Vært bare fornøyd med bilen, lite problemer osv? Mye ga du? årsmodell osv? Er nok 99% bestemt på 520i, .. Liker som sagt E38 meeeget godt også, men den er jo rimelig svær , regner med den er hakket under i sportslighet... har ikke sett så mye på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå