Herpeederpee Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei, jeg har et problem med at pc'n min får blåskjerm flere ganger om dagen. Jeg har formatert 2 ganger med Vista, og begge gangene har jeg hatt dette problemet.. Jeg har kun sett blåskjermen noen få ganger, men hver gang jeg går til pc'n etter at jeg har forlatt den er jeg i loginscreen ettersom pc'n har restartet. Noen som vet hva problemet kan være? Før jeg formaterte for første gang for noen dager siden, har jeg ikke hatt problemet i det hele tatt (hadde Vista installert i nesten ett år, problemfritt) Lenke til kommentar
r0uni3 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Blåskjerm om dagen, er godt for magen :> Endret 8. august 2008 av r0uni3 Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Vennligst vær seriøse, hehe Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 klarer du å sjå kva stopp kode som kjem, evt post den her. Ofte minne etter mine erfaringar som skapar blåskjerm, prøv med ei og ei minnebrikke. Køyr memtest. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jepp. Start med Memtest86 fra f.eks. Ultimate Boot CD. Ingen problemer der, så skal vi se om vi ikke kan hjelpe deg videre. Lenke til kommentar
oynes Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Etter en nybygd PC, sleit jeg lenge med Bluescreen. Viste seg å være et trådløst nettverkskort som sto i. Fjernet dette, ingen problemer lenger. Fjern mest mulig hardware og se om det blir mer stabilt, spesielt minnebrikker kan lage trøbbel for deg. Hvis du har overklokket systemet ditt, sett alt tilbake til "normalt". Du kan jo også lese "event viewer" i Vista. Kanskje du finner noen hint her. Lykke til! Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Mest sannsynlig, defekt/feil innstilling på RAM forårsaker det, men det kan ha andre årsaker også. Er alle komponenten i orden? altså ingen konflikt (gule eller røde merker) i "Devise Manager"? Endret 8. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 enkelte drivere kan være vanskelige også, så det er vel bare å oppdatere alle (med mindre du har gjort det allerede) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå