Stianbl Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei hei, nok en gang Minne.... Hadde tenkt meg denne: CORSAIR Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...5;c:103179;r:pg Men denne ligger til rundt 1000,- Jeg aner egentlig ikke hva jeg har behov for. Driver med videoredigering, så jeg har veldig lyst på 8 gb, eller hvertfall 6 gb.. Uansett, som dere sikkert alt har fått med dere blir systemet en E8500 CPU, clocket til rundt 4,0ghz med ett Asus P5E HK. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 De færreste trenger 8 Gb. Det er vel visst du skal drive med store FullHD-videoer, omtrent. Du skal drive med veldig heavy redigering. Skal du overklokke, er et 8*00-sett nødvendig. Det finnes jo billigere 2x2 PC2-8500-sett på Amentio. F.eks disse Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 "ikke på lager" Ja, er vel sandt det. Programmer jeg bruker er Photoshop, AfterEffects, 3ds max, osv osv. Holder fremdeles med 4 gb, uten at jeg merker forskjell far 6/8gb? Tenkte å bestille pc på amentio, så paser bra om de har komponentene der. Hva er i hovedsak forskjellen ejg burde se på når jeg kjøper minne? Om jeg tar utgangspunkt i PC2-8000/8500. Eller om noen foreslår gode alternativer til Corsair sine brikker (Som skal klare OC'inga uten problemer) Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Åja. Kikka ikke på lagerstatusen. Til de programma holder det med 4 Gb, men det kan være man merker forskjell. Kjøp 4 til å begynne med, går det for tregt for deg, kjøp 4 til. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Jepp Men noen andre brikekr du har å annbefale? Hadde tenkt å bestille i dag, men har vel ikke så mye å si siden det er helg nå uansett. Men bestiller i løpet av helgen en gang. (hvor lang leveringstid har de ca? Fra Amentio til Grimstad (sørnorge)) Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 bump bump Bestiller i morra. De fleste deler bestilles fra amentio, men amentio har veldig (!!) dårlig lagerstatus på minnebrikker for tiden, så det kjøpes fra ps.no (og hentes på lager). Så om noen har minnebrikker å annbefale, kom med de her 4gb i første omgang. DDR2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå