ERI91 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har idag skrudd sammen min kompis nye pc. Kobler dataskjermen til pcn og starter men får ikke noe bilde... Jeg har: Sjekket støpselet og eventuelle kontakt feil på skjermen Prøvd med et av kortene (kjører Cross-fire med x2 radeon 4870 kort) i riktig skjerm slot, i tilfelle det ikke skulle være tilstrekkelig med strøm eller lignende.. Kortet/kortene lyser så noe strøm har de. Men får fortsatt ikke bilde.. Har noen av dere forslag på hva som kan være galt? Kan feil type hovedkort ha noe å si? (hovedkort: Asus p5e x38) Muligheten er jo at begge kortene er defekte, men satser nå i starten på andre feil Er ikke veldig dataerfaren så unnskyld mitt dårlige "dataspråk" <.< Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Det kan være at bios trenger enn oppdatering rett og slett. Når jeg fikk mitt Foxconn mars hovedkort og 3870x2 kort så fikk jeg null bilde men viftene spant som om alt skulle være ok. Så jeg måtte låne et annet skjermkort for og få bilde på skjermen og så skaffe den nyeste beta biosen til mitt hovedkort og da kom bilde opp med 3870x2 kortet. Så prøv en bios oppdatering og se om det kan hjelpe deg, men da trenger du og få tak i et litt eldre kort, kanskje nvidia 8800 seriern eller eldre ATI serie bare for og prøve liksom. For at 2 kort skal være defekte er lite sannsynlig. Viftene spinner og alt? Lenke til kommentar
ERI91 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Det kan være at bios trenger enn oppdatering rett og slett.Når jeg fikk mitt Foxconn mars hovedkort og 3870x2 kort så fikk jeg null bilde men viftene spant som om alt skulle være ok. Så jeg måtte låne et annet skjermkort for og få bilde på skjermen og så skaffe den nyeste beta biosen til mitt hovedkort og da kom bilde opp med 3870x2 kortet. Så prøv en bios oppdatering og se om det kan hjelpe deg, men da trenger du og få tak i et litt eldre kort, kanskje nvidia 8800 seriern eller eldre ATI serie bare for og prøve liksom. For at 2 kort skal være defekte er lite sannsynlig. Viftene spinner og alt? Hei, og takk for svar! jada, viftene spinner og går her... Skal se om vi klarer å lure frem et litt eldre ATI kort! Oppdaterer deg/dere her inne så fort vi finner ut av noe Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Jeg har selv P5E som jeg bruker med 4870. Fungerer fint her med Oblivion, NWN2, Spellforce 2, Fear, DoomIII og Age of Conan. Dersom viftene spinner igang og maskinen starter uten bilde kan det være en hardware feil. Sjekk at ram, prosessor og alle kort er ordentlig festet samt at alle kabler går dit de skal. Regner med at du har prøvd begge skjermutgangene? Endret 8. august 2008 av KongeOdin Lenke til kommentar
ERI91 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Har nå satt inn et eldre ATI-kort men inget bilde.. Ja, ram, prosessor og alt det er på plass. Har også prøvd de to utgangene, alle fire faktisk Prøver å plugge inn et USB tastatur til USB-utgangene bakpå pcn (da direkte inn i hovedkortet) men ikke noe kontakt... USB-portene fremme på kabinette ga utslag (tastaturet lyste opp), så kan med dette konkludere at hovedkortet er defekt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Det kan se sånn ut ring ditt du kjøpte pc-en eller send en mail ditt og be om retur/reprasjon av hovedkortet og forklar alt du har testet så vet de hva de skal gjøre for og få feilen du fikk så går jobben raskere for dem og du får et nytt kort raskere. Lykke til Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Merk at dårlig CPU montering i sokkelen fører til dette. Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har du testet skjermen, det kan jo hende denne har tatt kvelden. Har nettopp gått gjennom en prosess selv. Nytt HIS 4870=>Ny strømforsyning Zalmann 850W=>Nytt hovedkort P5E=>Ny DVD brenner Samsung(SATA) Jeg hadde nok kunnet skippet strømforsyningen og spart 1600 kr dersom jeg hadde hatt mulighet til å sjekke dette med en ekstra maskin. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Javel, ja? Jeg er i den prosessen med ny PSU nå. Kreves det at begge PCI-Expresskontaktene til strømmen er plugget i? I flg hurtigmanualen til kortet er Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Javel, ja? Jeg er i den prosessen med ny PSU nå. Kreves det at begge PCI-Expresskontaktene til strømmen er plugget i? I flg hurtigmanualen til kortet er Ja det kreves at begge er tilkoplet . Ellers kommer det en display melding noe ala' dette: YOU HAVE NOT CONNECTED ONE OF YOUR VIDEO CARD POWER CONNECTORS TO THE POWER SUPPLY. PLEASE REFER TO THE 'GETTING STARTED GUIDE' FOR PROPER HARDWARE INSTALLATION. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Fant ut det. Får lage en egen post med mitt problem med kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå