Daniel_Sturridge Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 For noen dager siden så låste pc'n min seg og når jeg restartet den så nektet den å starte. Jeg kan gå inn på bios setup, men der vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Hvis jeg ikke trykker inn på bios så dukker det opp en svart skjerm og en bindestrek blinker 4 ganger oppe i venstre hjørne. Etter dette er pc'n fortsatt på, men skjermen er helt svart. Er det noen som kan hjelpe meg?! Det hadde vært supert. Takk på forhånd. - Eirik:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Prøv og reset pc-en din. Det er en "jumper" "plast pinne" som sitter på hovedkortet som heter CMOS, på mitt så har jeg en knapp jeg bare kan trykke inn for og resette hovedkortet heldigvis. Se på brukermanualen til hovedkortet ditt hvor CMOS ligger så resetter du hovedkortet og se om det hjelper. Vis ikke så prøv med en bios oppdatering vis du får komt så langt. Sjekk at skjerm kabelen sitter skikkelig i pc-en også så det ikke bare er at kabelen er litt løs for det kan jo være det bare. Lenke til kommentar
zvein Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har du koblet til flere skjermer, f.eks. en TV? Jeg opplever at hvis S-Videon til TVen er plugget i skjermkortet mitt, blir output automagisk satt til TV når jeg restarter maskinen. Lenke til kommentar
Daniel_Sturridge Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Takk for all hjelp, jeg skal prøve på det:) Men til dere andre, kom gjerne med flere forslag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Prøv og fjern 1 og 1 ting ut av pc-en og se om det hjelper noe kan være at det er en ting i pc-en som skaper problemet. fjern alt til du sitter igjen kun med skjermkort, 1 ram brikke og cpu. vis dette ikke hjelper legg ut infoen her om hva som skjedde. Lenke til kommentar
Daniel_Sturridge Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Fjerne ting? mener du i bios setup elr at jeg tar fysisk vekk ting? har ikke veldig mye peiling skjønner du;p Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Fjerne ting fysisk, som minne brikker, lydkort og alle ekstra kort som står i pc-en 1 og 1 om gangen. For hver gang du tar ut noe så starter du pc-en og ser om den vil starte og fungere. Dette gjør du helt til du kun har skjermkort, cpu og 1 rambrikke igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå