Dahl Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Om kort tid kommer driveren som gir PhysX-støtte for en rekke Geforce-kort. Les mer Lenke til kommentar
Skogkar Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 hvor stort utslag vil egentlig dette ha på ytelse? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Er det ikke bra nok å ha physx som side-software? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hvorfor skriver hw.no PhysX og ikke Physx? Det var det med å være konsekvent da... ref. Ipod vs. iPod... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Tittler kan du gjøre hva du vil med store bokstaver. F.eks: McDonalds. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Tittler kan du gjøre hva du vil med store bokstaver. F.eks: McDonalds. Skrivemåten PhysX er gjennomgående i hele artikkelen, noe hw hevdet at de ikke skulle gjøre. Men nå er det vel ikke det vi skal bruke denne tråden til? Syntes dette virker spennende, men jeg er redd for at det vil gå hardt utover ytelsen. Avansert fysikk er ikke akkurat billig ytelsesmessig. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Etter det jeg forstår så vil ikke Physx hjelpe på 3D-ytelsen. Men vil dog hjelpe til der Physx er implementert i spill, nemlig fysikk og bevegelser i et spill? stemmer ikke det? Jeg kan huske et spill som hadde Physx og det gikk stort sett ut på løse objekter som man kunne kaste på hverandre, og det så enormt realistisk ut med bevegelsene og de fysiske lovene. Husker ikke hva det het... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Etter det jeg forstår så vil ikke Physx hjelpe på 3D-ytelsen. Men vil dog hjelpe til der Physx er implementert i spill, nemlig fysikk og bevegelser i et spill? stemmer ikke det? Jeg kan huske et spill som hadde Physx og det gikk stort sett ut på løse objekter som man kunne kaste på hverandre, og det så enormt realistisk ut med bevegelsene og de fysiske lovene. Husker ikke hva det het... Jepp, det stemmer. Det er fysikken dette er snakk om, altså simulering av de fysiske lovene. Med andre ord handler det om hvordan forskjellige elementer reagerer med hverandre, f. eks. hvordan organiske objekter bender og bøyer seg avhengig av elementet de kolliderer med. Endret 8. august 2008 av Dahl Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) De har et par sammenligninger av PhysX / ikke PhysX på techreport.com: Endret 8. august 2008 av Isindil Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Vil 8800GTS 512 få denne muligheten? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Vil 8800GTS 512 få denne muligheten? Jeg regner med det ja, 8800 GT har iallefall støtte. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Dette kan neppe være "gratis" med tanke på ytelsen. Det må i så fall bety at grafikkortet ikke brukes fullt ut? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Blir spennende med mere realistisk fysikk i spill. Urettferdig med AMD/ATI om de ikke får tilgang til denne teknologien. Eller rettere sagt, synd for dem om de ikke får det. Endret 8. august 2008 av O.J Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Blir spennende med mere realistisk fysikk i spill. Urettferdig med AMD/ATI om de ikke får tilgang til denne teknologien. Eller rettere sagt, synd for dem om de ikke får det. Hvorfor det? Eller: Hvorfor skal utviklere gidde å kaste bort tid på å skrive masse kode som ekskluderer dem fra halve spillmarkedet (til PC)? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Nvidia har valgt litt spesielt dato for å slippe ut PhysX. Er ikke 12.August lansering dagen for HD4870X2 også? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Burde vell nevnes at siste PhysX versjon muliggjør PhysX via CPU for folk med AMD/ATI skjermkort, og snart vil PhysX være støttet av AMD/ATI GPU'er også Slikt burde nevnes i artikkelen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Urettferdig med AMD/ATI om de ikke får tilgang til denne teknologien. Eller rettere sagt, synd for dem om de ikke får det. Har ikke ATI/AMD en avtale med (om bruk av) Havoc ? Ref denne artikkelen Lenke til kommentar
TorOyvind Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Vil mitt 8800gts 640mb kort fungere med dette? Altså versjonen som kom før 512mb versjonen.. Big-T Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 tipper helt vilt men PhysX tror jeg kommer på 5XXX serien neste år Lenke til kommentar
Ebbe2 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 I verste fall kan man kanskje kjøpe de gamle Ageia korta? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå