JDiddi Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Skal bygge PC for føste gang og ønsker derfor tilbakemelding på oppsettet jeg har kommet fram til etter å trålet forum og tester opp og ned. PSU:Chill Inovation cp-700m Hovedkort:Asus P5Q-Delux Prossesor:Intel Core 2 duo E8400 Skjermkort:Sapphire Radeon HD 4870 Minne:Mushkin XP2-6400 Kabinett:Antec P182 Link til handlekurven. Ønsker en pc som klarer de mest krevende spillene ganske greit, men som ikke støyer for mye da den skal ganske sentralt i en liten leilghet. Håper også det oppsettet kan være ganske greit å klokke for en amatør som har lyst til å prøve litt. På forhånd takk for tilbakemeldinger Edit: gikk litt fort i svingene når jeg skreiv, skulle selfølgelig stå psu. Edit 2: ser nå at jeg har lagt denne ut i feil forum, beklager. Endret 8. august 2008 av JDiddi Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Syntes det så virkelig suverent ut jeg, eneste som kanskje kunne vært noe var litt kvassere ram brikker, med tanke på overklokkingen og du har tenkt til og kjøre fsb og minne i en ratio på 1:1 og du vil ha fsb'en litt høyere enn bare 400. Du vil i så fall få cpu'en opp til 3,6ghz med 400 fsb og 4050 med 450fsb. Du MÅ jo tross alt ikke kjøre ram og fsb synkronymt da hvis ikke du vil, er vel bare en liten ytelses økning om ikke jeg tar feil. Men selv ville jeg tatt noen pc8500 moduler. (Og btw kanskje ikke så viktig men syntes å huske jeg leste på komplett om det hovedkortet at det hadde noen problemer med 1062,5mhz hastighet (pc8500) Men som han som skrev på komplett også nevner så er det vel noe en framtidig bios oppgradering fikser ville jeg tro.) Endret 8. august 2008 av AllColor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Du har blandet ordet CPU og PSU her Chill Inovation cp-700m det skal nok stå PSU (Power Suppley Unit). Du mangler operativ system, jeg anbefaler deg Vista home premium 64bit så du får utnyttet alle ram'en du har i pc-en din. jeg vet ikke om du trenger all harddisken plassen men vis ikke trenger den så kan du spare penger på og kjøpe en på 250 eller 320 gb. Du mangler også cpu kjøler med mindre du skal bruke boxed kjølern som følger med, jeg anbefaler deg og kjøpe en thermalright ultra extreme 120 med 1-2 vifter for en veldig kjølig cpu eller noe billigere til 2-300 kr. utenom dette så er det en kjempe fin pc. Lenke til kommentar
mortensol Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Har det skjedd noe på denne fronten i det siste? Kunne vært gøy med noen erfaringer, er kanskje ute etter noe lignende selv... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Har det skjedd noe på denne fronten i det siste? Kunne vært gøy med noen erfaringer, er kanskje ute etter noe lignende selv... Hva er det du tenker på? Skjedd på denne fronten i det siste? Det siste "svaret" ble postet 8 august 2008 så det har nok ikke skjedd så mye. Hva er det du er ute etter? Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
mortensol Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Det var isteden for å starte en ny, lignende post. Lurte på om han hadde kjøpt oppsettet, om han var fornøyd med det etc. Er ikke så dreven på området selv, så prøver å fiske litt etter råd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hva er pris klassen din? Hva skal du bruke på pc-en? hva trenger du? pc, skjerm, tastur, mus? Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
mortensol Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Dersom jeg bestemmer meg for å kjøpe noe, blir vel pristaket ca 10000. Tenkte å kanskje ha den stående i stua koblet til tven, så den må være relativt stillegående. Tenkte også kanskje å ha en skjerm stående et annet sted (vegg i vegg e.l.), slik at hvis samboeren vil se på tv og jeg vil spille kan jeg trekke meg tilbake. Hvordan er mulighetene her? Jeg må vel da også ta med meg tastatur og mus trådløst.. Takk for alle svar og hjelp! Endret 3. september 2008 av mortensol Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Her har du jo pc-en til netshop som er ferdig bygd, med skjerm og alt du kan ønske. Du må vel velge et trådløst tastatur bare, men det følger jo med skjerm og akkurat 10 tusen kr før endringer og det er jo en kjempe fin maskin. Netshop pc Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå