Gå til innhold

Hva er det særeste dere har spist?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg spiste Blekksprut i Hellas. Det smakte som krabbe, men tanken på at jeg hadde et tentakkeldyr i kjeften var ikke mye fristene. Men jeg fikk det ned til slutt :p

Blekksprutringer er jo digg da. :) Spiste det på gresk restaurant en gang. Forøvrig er gresk mat utrolig godt, har en gresk kamerat som bor i Norge, og jeg er ofte tilfeldigvis på besøk rundt middagstider hos dem. :p

Lenke til kommentar

Det særeste jeg har spist og drukket var en kombo vi fikk på et lite sted i det østlige Tyskland i sommer. Dette området er kjent for sure agurker. (Spreewald, hvis noen lurer.) Så vi fikk følgende forrett:

- grovbrød

- olje

- brunt sukker

- sur agurk i munnfuller

- sauerkraut-saft. (Surkålsaft.)

Så i litt sånn tequila-stil tar man brød, dypper i olje og ruller i sukker og putter i munnen. Tar en sur agurk bit og putter i munnen og tygger alt sammen. Og skyller ned med sauerkrautsaft. Ikke noe å anbefale...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

På Taiwan fikk jeg en "meze" (masse småretter, 15-20...) med mye rart. Sluttet å spørre hva det var etterhvert, men fikk bl.a. suppe med svinetarmer i, og kokte hai-LEPPER!! Spiste forsiktig og høflig litt av alt, og skylte ned med masse øl (av det kjente merket Taiwan Beer). Grillede blekksprut-babyer i Hellas blir liksom ikke det samme etter dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...