Gå til innhold

legge inn win95 på egen partisjon

Anbefalte innlegg

som tittelen sier ønsker jeg å legge inn win95 på en egen partisjon på min IBM thinkpad laptop.

jeg har partisjonert et område på ca 40GB til dette, og lurer litt på om dere vet om problemer jeg kan få, eller har tips til hva jeg kan gjøre for at det skal gå glattest mulig?

eller kanskje jeg burde gå for noe annet enn win95? 98? nt? me? 2000? si i så fall hvorfor!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Først er det en grunn for at du vil ha 95? istede for vista eller XP?

grunner for ikke er jo at 95 ikke støttes lenger fra microsoft og at som du selv nevte så har det kommet tonnevis av OS etter det.

Vis det er fordi vil ha noe lett så kanskje Linux er noe for deg.

Personlig ville jeg godt for XP eller vista,

XP er ikke utdatert helt enda, og vista er det nyeste Operativ systemet fra microsoft.

Vista har økt sikkerhet, bedre/vakrere design en 95 personlig syns jeg den 95 start linja er grusom og se på.

Det du kan få av problemer er at det ikke fins drivere til 95 som pc-en din trenger så du egentlig ender opp med en murstein med null funksjon, men vis du velger XP så får du nok tak i alle driverne du trenger.

Siden jeg ikke vet hvor gammel pc-en din er så kan jeg ikke si om du får tak i alle driverne til Vista.

Lenke til kommentar

Du vil støte på problemer ganske kjapt i Windows 95 (og 98/Me). Skjermkortet ditt, blant et drøss av annen hardware (lydkort, nettverk, osv.), er ikke støttet, og da vil du bli sittende der med en standard VGA-driver som ikke duger til noe som helst. Du kan selvsagt kjøre DOS-spill, men de kan du like gjerne kjøre fra Dosbox i XP/Vista.

Lenke til kommentar
Du vil støte på problemer ganske kjapt i Windows 95 (og 98/Me). Skjermkortet ditt, blant et drøss av annen hardware (lydkort, nettverk, osv.), er ikke støttet, og da vil du bli sittende der med en standard VGA-driver som ikke duger til noe som helst. Du kan selvsagt kjøre DOS-spill, men de kan du like gjerne kjøre fra Dosbox i XP/Vista.

man kan vel egentli si at du fikk meg på andre tanker der;p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

vista støtter: XP SP2, windows server 2003 SP1, windows 2000, windows NT 4.0 SP5,

Windows 98/ME og windows 95 i kompabilitetsmodus (måtte stjele ordet fra Bob92) orket bare ikke prøve og skrive det selv.

Så vis du vil gå tilbake til noe så har du jo "themes" som sikker lar deg få 95.

Men du kan jo også bare stille XP til og skru av themes så du går tilbake til gamle windows 95 designet uten problemer. Eller designet hvor det bare var en grå start meny linje og ikke den blå farge start linjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...