Gavekort Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei. Når jeg ikke spiller av musikk så kommer det støy ut av bakhøytalerene (Vanlig hi-fi), men hvis jeg spiller av musikk så slutter det, jeg kan skru ned volumet til ingen lyd og støyen vil forsvinne, jeg kan også pause musikken uten støy, men hvis jeg slår av f.eks Itunes da kommer støyen tilbake. Merker ingenting i fronthøytalerene mine. Har intregrert lydkort, bakhøytalerene har lang kontaktledning (hvis det har noe å si). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Det ekke uvanlig om volumet er høyt at det kommer støy/susing ut av noen av høytalerne. Dette skjer også på mitt data anlegg, stereo anlegg og ipod anlegg. Men vis jeg skru ned lyden så den er på det laveste og så forsvinner den. Jeg trokke det er noe du kan gjøre utenom å bare dempe lyden når du ikke bruker annlegget så slipper du bakgrunns støyen. Men sjekk at kablene sitter skikkelig i for vis de er løse så kan det gi enda mer støy skjedde ivertfall hos meg når kabelen var litt løs. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Ja, de er nesten på maksimalt volum, men jeg må skru de ned til et urimelig nivå hvis jeg skal fjerne støyen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Kanskje du har sprengt de siden du har de på veldig høyt volum, for da kan det jo skje du ville ikke vært den første som sprenger sine egne høytalere. Forsvinner støyen når du skrur av høytalerne? Har du stilt inn at høytalerne bak skal gi ekstra mye lyd kan være at det er derfor du får lyd støy fra dem. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 De er nok ikke sprengte nei, jeg kan spille radio med de fint, dessuten tror jeg problemet ligger i det digitale, siden støyen forsvinner når jeg muter mediaet, men kommer tilbake om jeg avslutter mediaet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 De er nok ikke sprengte nei, jeg kan spille radio med de fint, dessuten tror jeg problemet ligger i det digitale, siden støyen forsvinner når jeg muter mediaet, men kommer tilbake om jeg avslutter mediaet. Kan høres ut som det er noe galt med bakhøytarlene er det mulig og bytte ut bakre høytalerne med noen foran? liksom bare dra ut ledningen og gjøre et bytte? Vis du kan dette så test om støyen forsvinner fra den ene høytaleren vis den fortsatt er der så må vi lete litt videre da kan det være noe i anlegget som er skadet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Men problemet er at dette kun skjer på Aux, hvis jeg har på radio så kan funker alt fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Men problemet er at dette kun skjer på Aux, hvis jeg har på radio så kan funker alt fint. Merkelig problem, kontaktene sitter skikkelig inni og alt sånn? Er volumet utrolig høyt så du ville trodd at det kunne vært grunnen? for som sakt dette har skjedd hos meg når volumet var ekstremt høyt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Har kobla kontaktene flere ganger, men det fungerer med lav analog forsterking og høy digital, men det med at det forsvinner under mediaspilling er det jeg synes er mystifistisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Ja var et rart problem for det burde jo ikke skje, er det noe spessielt du prøver og spille som kanskje være årsaken? har du mulighet for og spille noe annet som kan gi samme problem? Edit: Du får ingen problemer når du spiller musikk men kun når du skrur av musikk spillingen? Kandet være at en av kablene beggyner og bli sliten eller noe? Endret 8. august 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Jeg misstenker det billige lydkortet mitt, men jeg kan jo teste kablene med mp3-spilleren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Test alt for det kan jo hende det er lydkortet ja, er det så billig da? For det skal jo klare og sende lyden skikkelig selvom det er billig. Kunne skjønt det om det kostet 50 kr for 5 år siden at lyden kunne være litt "rusten" nå. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 C-media CMI 9880 (intregrert i Asus P5AD2 E-deluxe fra 2006) Har dårlig erfaring med lydkortet mitt fra før så. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hm du får revurdere og spandere på deg et nytt lydkort som ikke er så dyrt da. Fins jo masse fine kort som du sikkert kan kjøpe. Personlig har jeg Creative X-fi extreme gamer lydkort og er veldig fornøyd med det. Men det koster kanskje litt i forhold til hva du ønsker og bruke for og få lyd bare. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Isåfall blir det et med Asio, noe som er svært viktig for mitt bruk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Du kan jo sende en mail til der du kjøpte hovedkortet og forklare problemet kan være at lydkortet ditt er ødelagt og at du bare kan få et nytt hovedkort med et lydkort som fungerer så slipper du og kjøpe deg et ekstra lydkort. Bare et forslag for du har 5 år reklamasjons tid på hovedkort. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå