Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Elektriske sperringer ol. til Aprilia RS 50.

westli

Anbefalte innlegg

Hei! Vurderer et kjøp av Aprilia rs 50 til uka, men flere kompiser sier at dette er en dårlig ide, pga den tåler lite ( går fort i stykker ) og det er elektriske sperrer som gjør at du ikke kan kjøre fortere enn 45 km, og hvis du fjerner de går motoren til "helvete". Er dette sant? Jeg lurer på om det er bra kvalitet på aprilia rs 50, om det er mulig å fjærne de elektriske sperrene, hvordan og om det er mulig uten å ødelegge mopeden, og om Aprilia rs 50 i det hele tatt er et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny du tenker på?

I så fall må det være noe nytt for RS'n har aldri hatt elektriske sperrer såvidt jeg vet, men kan godt være at de kommer med noe nytt nå..

Ikke hør på komisene dine. RS er en utrolig bra sykkel, kanskje litt stor (ca lik som 125cc versjonen), men den yter bra og er god å kjøre. Har flere jeg kjenner som har/har hatt en slik og de er bare fornøyde etter det jeg vet, (og ja det er med trim) :)

Lenke til kommentar
Tenker på ny 2008 modell ja

Det står en derbi motor i de nye Apriliane , og er faktisk samme sykkelen som Derbi GPR , bare med litt annet design ;) Så absolutt gode sykkler , De skal ha en turtals sperre på rundt 10-11 K , og dette er noe de aller fleste mopeder har , og er der for du ikke skal ødelegge motoren. Men dersom du vil høyere opp på turtal kan du kjøpe den en SLIK en

ellers kan du kjøpe deg effektanlegg , og da bør du samtidig dyse om til en 80 dyse . kan anbefale DETTE anlegget .

Om det er noe mer du lurer på er d bare å sende en PM ;)

Lenke til kommentar

jeg har nå prøvd min en stund (helt ny) og den har nå tikket 1 mil. den er ikke særlig kvikk original fant jeg ut, masse plomberinger og sperre på mellom 7- og 8000 omdreininger ødelegger mye ! er lite kvikk originalt, og du må faktisk kjøre den inn 50 mil før du kan kjøre med full gass hele veien !!

menmen, fin er den, og du får vondt i ryggen av å kjøre den en stund :)

btw, på min så virker bare høyre lyset på nærlys og kun venstre på fjernlys, dette stemmer vel ikke? :S

Lenke til kommentar

åja dasååå:) forhørte meg om dette på diverse moped steder også, og de sier det samme, kun det ene lyset lyser om gangen. rart i grunn..

meeenn, de sier også det at jeg skal visstnok klare å få den opp i 12 000 omdreininger så fort jeg får meg effektanlegg ! så det får den dato jeg får effektanlegg vise :)

Lenke til kommentar

Det at din sperrer på turtal jens viking er mest sansynlig pga orginal eksosanlegg , og ikke noe elektroisk sperre. Du får den neppe opp på 12 K uten å kjøpe CDI uten turtals sperre (den orginale sperrer på rundt 11K) , men å ha den stakarslige mopeden opp i 12 K har neppe rådelager , veiv lager eller sylnder/stempel bra av. Så ville nok ikke dragd den så høyt uansett om jeg hadde kunnet.

Og angående plomberinger , så har du en plombering i eksos , og en i luft filteret . thats it :p

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...