CV-Erik Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei Når jeg er inne i ytelse på kontrollpanel, og skal stille vifte hastigheten så skjer det ikke no:S selvom jeg lagrer setupet og velger det så funker det ikke og stille på vifte hastigheten.. skjermkortet er et Gigabyte GeForce 8800GT Turbo Force Edition. (NX88T512HP) hvorfor funker det ikke? og hvordan får jeg det til å funke? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Enten er det fordi du har 8 linjer for lang signatur, ellers er det fordi det er et kjent problem med nvidia sine drivere som låser viftehastigheten på ca 40% i noen tilfeller og enda lavere i andre. Mine 9800gtx var låst på 40%, så jeg gikk over til vannkjøling. Det hjelper om du har en vifte som blåser på skjermkortet fra siden.. Lenke til kommentar
CV-Erik Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Enten er det fordi du har 8 linjer for lang signatur, ellers er det fordi det er et kjent problem med nvidia sine drivere som låser viftehastigheten på ca 40% i noen tilfeller og enda lavere i andre. Mine 9800gtx var låst på 40%, så jeg gikk over til vannkjøling. Det hjelper om du har en vifte som blåser på skjermkortet fra siden.. Ok takk. er ikke fordi det er for varmt, vil bare teste. ligger jo på 30-40grader GPU kjernen:) skjermkortet jeg har, har en stor Zalman kjøler på. men irriterer at jeg ikke får skrudd opp og ned.. vil sjekke hvor kaldt jeg kan få det, har vært nede i 30grader før. Lenke til kommentar
CV-Erik Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Sånn ser skjermkortet ut.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Nå ser jeg at skjermkortet kun har 2 ledninger til vifta, nå er jeg ikke sikker på om hvordan Gigabyte har lagt opp viftekontrolleren men om den er lik den som XFX brukte så går den på full pupp hele tiden. XFX hadde riktignok en bråkebøtte uten like, men de hadde kuttet ut viftestyringen for å spare penger i produksjonen og selge kortet til en billigere penge, men det ble ingen stor suksess, støynivået var for høyt. Uansett, du kan prøve å tvinge opp viftehastigheten med RivaTuner i low level settings modus, da overstyrer du driverne og om det går så får du forandret viftehastigheten. RivaTuner finner du på www.guru3d.com Lenke til kommentar
CV-Erik Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Nå ser jeg at skjermkortet kun har 2 ledninger til vifta, nå er jeg ikke sikker på om hvordan Gigabyte har lagt opp viftekontrolleren men om den er lik den som XFX brukte så går den på full pupp hele tiden.XFX hadde riktignok en bråkebøtte uten like, men de hadde kuttet ut viftestyringen for å spare penger i produksjonen og selge kortet til en billigere penge, men det ble ingen stor suksess, støynivået var for høyt. Uansett, du kan prøve å tvinge opp viftehastigheten med RivaTuner i low level settings modus, da overstyrer du driverne og om det går så får du forandret viftehastigheten. RivaTuner finner du på www.guru3d.com Åja ja stemmer det. Tror den går på full pinne hele tia, men den er VELDIG stille! bråker nesten ikke.. de 8800GT med standard kjøler bråker jo endel fra før, og har hørt dem på fullt... sykt bråkete og irriterende:S Takk for svar, skal teste rivatuner;) Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hvis den går for full pupp, OG den er stille, så er det jo ikke noen vits i å stille på den! Det strømforbruket du mister ved å skru ned vifta, kunne du spart på prosessorkraft hvis ikke du måtte lastet den lange signaturen din for hver post! Lenke til kommentar
CV-Erik Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Hvis den går for full pupp, OG den er stille, så er det jo ikke noen vits i å stille på den! Det strømforbruket du mister ved å skru ned vifta, kunne du spart på prosessorkraft hvis ikke du måtte lastet den lange signaturen din for hver post! Vil bare teste temp osv;) hehe ja mange klager over at den er lang:P skal endre på den hehe. ja nå ble strømregninga høyere:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå