ZionX Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei.. jeg kjøpte meg nu nettopp en Multicom Compal IEL90 (Kan ses i signaturen min...) uten installert Windows Vista/XP... Så har jeg en windows cd som jeg smat inn i Bærbaren alt funker helt til den skal installere Windows inn på harddisken... det kommer en beskjed som denne (Trykk på spoileren!!!) Setup did not find any hard disk drives installed in your computer. Make sure any hard disk drives are powered on and properly connected to your computer, and that any disk-related hardware configuration is correct. This may involve running a manufaturer-sipplied diagnostic or setup program. Setup cannot continue. To quit setup, press F3 Men det rare er at jeg finner HDD i BIOS og jeg har prøvd med en Linux Ubuntu cd å.. men der ble det bare svart skjerm etter ei lita stund inn i installasjonen :S ----- Er det noen som veit ka det kan være? Ødelagt HDD eller noe? Lenke til kommentar
AndrewL Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei! Du må Slipstream Windowx xp platen din for at den skal finne sata disken din. Dvs du må lage ny xp plate med drivere . http://en.wikipedia.org/wiki/Slipstream_(computing) http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp1_cd.htm http://www.nliteos.com/ lykke til... Lenke til kommentar
ZionX Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Takk for svar :-) Skal prøve Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Eller gå inn i bios og bytt fra sata til ata Lenke til kommentar
Niram Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hakket enklere det ja. Bytta fra SATA til IDE mode eller noe i den duren. Fungerte utmerket på min Aspire 5720ZG. Lenke til kommentar
ZionX Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) kna ikkje finn noe sata-IDE endrings tab i BIOSEN min.. Men HHD'n finner jeg i Boot menuen og inne på Biosen.. så ka kan være feilen da? Endret 8. august 2008 av ZionX Lenke til kommentar
Niram Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Du ser ikke noe ACHI mode eller noe heller? Lenke til kommentar
ZionX Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 jo på taben advanced står det AHCI configurtaion <enabled> Lenke til kommentar
ZionX Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 UPDATE!!!: JO nu funket det slo av ACHI mode.. å nu fant den HHD'en :-) Takk for all hjelpen 5/5 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jupp, regna med at det var det som skulle til Lenke til kommentar
gehe_cheetah Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg hadde samme problem i går, bare å bruke nlite. finne sata driver. ligger et emne angående disse problemene under bærbare datamaskiner. link til program, guide og drivere. Lenke til kommentar
Lauritz1 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg hadde samme problem i går, bare å bruke nlite. finne sata driver. ligger et emne angående disse problemene under bærbare datamaskiner.link til program, guide og drivere. Hadde du orket å finne frem til tråden? Jeg finner den ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå