Gå til innhold

Vurderer å kjøpe Uttern D55 ex. Erfaring?


Anbefalte innlegg

Uttern/Askeladden/Yamarin er alle flotte båter, men dem har noen svake og positive sider alle sammen:

 

Uttern D55/T55:

+ Flott båt med en fantastisk standard utstyrspakke. Her har du ALT du trenger. Denne kan også monteres en 135HK'er Optimax.

-Noe flat bunn som gjør at båten ikke går like behagelig i sjøen som Askeladden/Yamarin. Selve utseendet inni er litt gammeldags synes jeg. Synes 2003-2004 modellen var mye finere med hvite puter. Har også hørt noen nevne at det skrangler litt her og der. Noe som kan tyde på at det har blitt spart inn på selve finnishen.

 

Askeladden 535 Invader:

+ Veldig solid og sammenskrudd båt! Denne veier også over 50 kg. mer enn Yamarin/Uttern. Finnishen på båten er veldig bra og det er ikke spart på kruttet hva gjelder fiffige løsninger.

- Båten er LITT treigere en sine konkurrenter med samme motor, da den går litt tyngere i sjøen. Prisen er også stiv.

 

Yamarin:

+ Yamarin er den båten som har fåt mye skryt for sine sjøegenskaper. Yamarin er også den billigste båten med standardpakka. Nettopp forde man ikke blir overlest av ekstrautstyr som teak/stereo/bord etc etc. Det at man kan velge bort teak hvis dette ikke er ønskelig sparer deg for 20.000 kr. Yamarin er også en ganske lett båt, som er like rask om ikke raskere enn en Askeladden med største motor. (askeladden kan ha 115HK'er, noe den også må ha for å være like rask som en Yamarin med 100 HK'er.)

- Eneste minus jeg kan komme på i farta, er at denne båten også hadde fortjent en 115HK'er på hekken. Den er kanskje for noen litt "kjedelig" men slenger man på teak og annet stash som de andre båtene har som standard, så synes jeg rett og slett Yamarin er finest.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...