Gå til innhold

Vurderer å kjøpe Uttern D55 ex. Erfaring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil bare si ifra at med slike båter må du passe på vær og vind, kommer det litt vann i den og du er ikke i nærheten går slike båter fort ned, vært med å redde en del slike båter.

Dette blir vell ikkje problemer i ei båthavn? Dessutan så har den selvlensing

Lenke til kommentar
Innenbords eller utenbords?

 

Vet ihverfall at utenbords-typen krenger veldig mye.

Ellers er det en bra båt, etter min mening.

 

(Siden du sier 250.000 og langt under listepris må det vell være den med innenbords..?)

Det er ein optimax 115 utenbordsmotor. Listeprisen er jo 303.000 + tillhenger og kartbrikke.

Lenke til kommentar
Eg har i dag fått tilbud på ein Uttern D55 ex. med kartbrikke og tillhenger til kr. 250.000. Eg veit at dette er ein god pris som ligger langt under listeprisen. Er det nokon som har ein erfaring.

 

Er det nokon andre båter i denne prisklassen som dere meiner er bedre?

 

Var svært fornøyd med min Uttern D51! Jeg oppgraderte ikke til D55, grunnet at den kun er registrert for 5 personer. Ellers hadde det blitt ny Uttern på meg. Et alternativ er Bella 621. Litt bedre plass!

 

 

-Jørn

Lenke til kommentar
krenger mye... det problemet løses med å trimme ut motoren litt...

Feil! :p

 

Uansett hvor mye vi tilter motoren hjelper ikke det på krengingen... Flaps ordner saken derimot.

 

Men til trådstarter, prisen var ikke gale nei.

Kompisen min har 90 hk, 2007 modell tror jeg, og de klarte å prute den ned til 205.000.

Så sånn sett burde det vært ett godt kjøp :)

Lenke til kommentar
krenger mye... det problemet løses med å trimme ut motoren litt...

Feil! :p

 

Uansett hvor mye vi tilter motoren hjelper ikke det på krengingen... Flaps ordner saken derimot.

 

Men til trådstarter, prisen var ikke gale nei.

Kompisen min har 90 hk, 2007 modell tror jeg, og de klarte å prute den ned til 205.000.

Så sånn sett burde det vært ett godt kjøp :)

hmm... var det problemet på en uttern d55... (jobber på wave.) så tok en mekaniker en tur og løste problemet med å trimme ut motoren.

Lenke til kommentar
krenger mye... det problemet løses med å trimme ut motoren litt...

Feil! :p

 

Uansett hvor mye vi tilter motoren hjelper ikke det på krengingen... Flaps ordner saken derimot.

 

Men til trådstarter, prisen var ikke gale nei.

Kompisen min har 90 hk, 2007 modell tror jeg, og de klarte å prute den ned til 205.000.

Så sånn sett burde det vært ett godt kjøp :)

Kjøpte kompisen den båten ny eller brukt? Korleis er båten med 90 HK? Er han fornøyd?

Lenke til kommentar

Har selv hatt flere Uttern, og det er 4 ting som gjorde at sist jeg byttet ble det Askeladden, det ene er at alle hvite flater blir gule etter kort tid, tok dette opp med Uttern som reklamasjon men svaret var noe slikt som at "det måtte man bare leve med", mye sprekkdannelser i topcoaten bak ved motorplaten og langs fenderlist bak rundt hjørnene noe som ble fikset (flere ganger) på skroggarantien og det blå skroget blir fort stygt ved fenderbruk og den falske teakdørken er en dødsfelle når den er våt. Har nå hatt min Askeladden 605 Explorer i 2 år og har ikke hatt noe og sette fingeren på.

Lenke til kommentar
Har selv hatt flere Uttern, og det er 4 ting som gjorde at sist jeg byttet ble det Askeladden, det ene er at alle hvite flater blir gule etter kort tid, tok dette opp med Uttern som reklamasjon men svaret var noe slikt som at "det måtte man bare leve med", mye sprekkdannelser i topcoaten bak ved motorplaten og langs fenderlist bak rundt hjørnene noe som ble fikset (flere ganger) på skroggarantien og det blå skroget blir fort stygt ved fenderbruk og den falske teakdørken er en dødsfelle når den er våt. Har nå hatt min Askeladden 605 Explorer i 2 år og har ikke hatt noe og sette fingeren på.

EG kjenner fleire som har Uttern D55, men eg har aldri høyrt om desse problemene som du skriver om. Er det andre som har høyrt om dette?

Lenke til kommentar
Har ihvertfall opplevd det med fenderlisten.

Det tror jeg er ett "kjent" problem med Uttern.

Så dette er eit kjent problem? "mye sprekkdannelser i topcoaten bak ved motorplaten og langs fenderlist bak rundt hjørnene noe som ble fikset ".

 

Da trur eg venter til eg finner ein annan daycruiser. Eg vil ikkje betale kr. 250.000 og få problemer. Er det andre båter i den klassen som dere kan anbefalle?

 

Masse gode høstpriser no:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...