Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Hei

for noen uker siden overklokket jeg min Core 2 duo E7200 cpu til 3,0 ghz. alt kjører helt stabilt, har kjørt stress tester osv, er god og kald og. men lurte på om jeg burde sette opp spenningen? kan det skade den om jeg ikke gjør det? eller trenger jeg ikke når jeg har klokket så "lite"? Spenningen på CPU er 1,17volt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen vits i å sette opp spenninga om maskinen ikke er ustabil.

Ved å sette opp spenninga vil du bare redusere levetiden på CPUen, gjøre den varmere og bruker marginalet mere strøm.

Så om den ikke er ustabil, ikke rør spenninga.

"If it aint broke, why fix it?"

Ok takk for svar:) det er bra, tørte ikke røre spenninga da jeg ikke er noen erfaren overklokker hehe.

Kjernene ligger på laveste hastighet på Zalmanen og alle kabinettviftene på low på ca 45grader på begge kjernene. og med alt på fullt på 38-40. så er ikke for varmt akkurat:) og selve cpu på 19-20 grader;)

Lenke til kommentar

øhhm, den siste tempraturen hørtes litt feil ut ettersom man ikke kan få under romtempratur. Og selv om romtemp. er rundt 17-18 grader så er det tilnærmet umulig å ligge kun 2-3 grader over, iallefall på luft kjøling.

Men kjerne tempraturene hørtes riktige ut :) Hvilket program bruker du til å måle? Og snakker vi om Load eller idle tempraturer?

Jeg har alltid vinduet oppe, og pcen står rett foran det, så suger kaldt luft inn derfra;)

akkurat nå er alle viftene på medium inkl cpu kjøler og kjernene er på 43grader og cpu 26grader;) er idle, med firefox, msn winamp osv oppe.

ganske varmt her inne og nå. vet ikke hvor mange grader hehe:)

Endret av CV-Erik
Lenke til kommentar
poster du en score med en 1 times orthos eller noe også?

kan evt teste på low og high og poste begge... husk på og alltid ha orthos vindu synlig i screenprint :grin:

seff, men det blir i morra:P btw, jobber du til 3 i morra å? komme opp en tur?;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...