Gå til innhold

Skulle hatt noen 10M+ DVI-D kabler.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg driver og omorganiserer litt her og skulle gjerne hatt det slik at jeg har pc'r stuet vekk, men jeg trenger da lengre skjermkabler. Så ser jeg at (på amentio sine sider) at det var en 10m dvi kabel der og så står det at det garanteres ikke for høyere opppløsninger enn 1024x768.

Vel det er jo ubrukelig såklart. Så siden jeg ikke har lyst å kjøpe katta i sekken, tenkte jeg å spørre her hva slags kabel som er best egnet til mitt formål da.

Til nød går det an å klare seg med noen på 5meter, men det blir egentlig litt i minste laget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Her har du en skjermet DVI kabel av høykvalitet.

Den koster litt men så er den 10 meter også

Skjermkabel DVI M/M 10 m skjermet høykvalitet, dual link

Vis den er for dyr så kan du dra til chlas ohlson og spørre dem for da får du sikkert kabelen billigere kanskje så er jo verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Står verken om den er DVI-D DVI-I eller DVI-?, eller så, jeg har glemt litt, men det er DVI-D jeg vil ha, som er beregnet for kun digital signal, og ikke den som kan gjøre både analogt og digitalt eller bare analogt signal. Var 3 typer såvidt jeg forstod.

For 600kr så forventer jeg dessuten at kabelen er en annen farge enn data-beige =)

Jeg fant en her som ser ut til å passe.

Fant en annen her til 500kr som komplett tar 1500kr for. lol.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja det kan du kalle pris forskjell 1000 kr i forskjell er mye, er grunn nok til og alltid sjekke priser mange steder det der for det forskjell må jeg si.

Jeg ville gått for den gull belagte kunn fordi den er gull belagt og den så kul ut hehe.

Er jo litt greit når du skal strekke en kabel 10 meter at den faktisk ser pen ut, men begge var jo svarte utenpå ledningen men kan jo være at gull belleget gir bedre kontakt men ikke vet jeg.

Kabelen jeg linket til er DVI-D

se bildet jeg legger med så ser du hvordan de skal se ut de forskjellige, har vel bare glemt og legge ut informasjon om det.

post-150227-1218359438_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takker for fin info. Jeg fant litt mer her som forteller meg at det er generelt ikke anbefalt med kabel lengde over 7.62meter/25feet. Det står også der at det kan være støy på digital skjermkabler selv om det er populær tro at det ikke kan være det. Blir ikke riktig klok. Mulig jeg biter i eplet og tar bare noen på 5meter men søren og.

Jeg skal iallefall ha DVI-D dual link =)

Skal sjekke med den tegningen du fant der om kablene jeg har nå, hva slags type de er. Dritbra !

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis du opplever støy så bare returnerer du kabelen og får en ny en eller pengene tilbake bare vil jeg anbefale deg.

For de har jo 10 meters kabler og der jo testet for dette så det burde jo gå.

Da vil jeg anbefale den med gull kontakter for økt sikkerhet at det skal gå greit.

Jeg så ikke når artikkelen er skrevet men du må ikke glemme at det hele tiden gjør jo fremskritt på kabler så det kan hende at det problemet er borte. Spessielt når kabelen koster 500 kr så burde det gå ganske bra vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du får kjøpe et tastatur som er muse stille da fins vel sikkert disse enten det eller så får du trykke tastene veldig forsiktig inn så du slipper den lille tastelyden.

Det fins jo media tastaturer og lignende som gir lav tastelyd.

Men blir jo veldig stille når pc-en forsvinner inn i et annet rom 10 meter unna.

Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du får kjøpe deg sånt gummi tastatur kanskje. De kan da umulig bråke og vis de gjør det så er det jo veldig rart syns jeg.

Hvorfor så mange tastaturer egentlig? hatt utrolig mange pc-er over årenes tid?

Med mindre du liker og samle på tastaturer da.

Bestilt ledningen din da?

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja det er ofte et prosjekt og vente på et hovedkort man ønsker, personlig elsker jeg masse PCI spor og 2 crossfire spor med full hastighet, for jeg har en del ekstra kort som lydkort og trådløst kort og alltid litt greit syns jeg og ha litt ekstra plass for mulighet til oppgraderinger og lignende.

Men jeg falt på et hovedkort med 2 pci-ex spor og 3 vanlig lenge PCI spor.

Har vel bare hatt 3 stasjonære pc-er over årenes tid og hvor tastaturene ble av det vet jeg ikke. Men jeg har forstatt mitt "hoved" tastatur det som jeg brukt over alle årene så det blir nok en stund til før jeg kjøper et nytt da.

Du får være tålmodig og vente litt da.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hva er det du venter på egentlig? er det noe helt spessielt merke eller chipset? eller noe ekspansjons spor du er ute etter?

For 2 måneders venting er jo ganske lenge så.

Bare lurer.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har du fått testet kabel på 10m lengde?

Jeg bruker selv en kabel på 15m lengde. Den klarer 1280x1024 uten støy med min hardware.

3870x2 ----- Dell2005 (elns). Jeg får 1600x1200, men da med rød/grønn støy i enkelte pixler på svart bakgrunn.

Nå planlegger jeg å kjøpe meg ny skjerm, 26" / 28" og da er det uakseptabelt med 1280x1024, så jeg må løse dette kabel problemet. Jeg tror jeg akkurat kan begrense meg til 10m kabel, det vil jo hjelpe. Men spørsmålet er om det vil hjelpe nok til at jeg kan kjøre 1900x1200.

Derfor er jeg spent på å høre om du har noen erfaringer med 10m kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...