grrcarl Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg har tenkt til å kjøpe et nytt hovedkort og ny strømforsyning snart. Mitt Asus P5K (P35) støyer helt grusomt, og jeg orker det ikke mer. Støyen kommer fra en av kondensatorene, tror jeg (veldig høyfrekvent hyle-lyd, som blir sterkere når CPU jobber. er rimelig sikker på at det er dette, i og med at hylelyden ikke starter før CPU laster [OS oppstart osv.]). Derfor ønsker jeg et hovedkort der jeg kan være i alle fall tålelig sikker på å slippe denne støyen. Har en NorthQ 400W strømforsyning som i og for seg leverer greit til oppsettet jeg har fra før (C2D E6600 og et GF8800GTS 320mb), men ettersom jeg regner med å oppgradere skjermkortet på et eller annet tidspunkt vil jeg gjerne ha en kraftigere strømforsyning, og helst en med "modulære" kabler for å ha minst mulig kabelkluss i PCen. Vil benytte den gamle ram'en og cpu+kjøler på det nye hovedkortet. Kjøleren er en Noctua UH12-F (et beist) så den må passe til hovedkortet. Nå er det en stund siden jeg satte meg inn i HK chipset og features av ymse slag, så jeg tenkte å henvende meg til dere På forhånd takk for alle forslag! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Ønsker du crossfire eller SLI på hovedkortet ditt? denne er godkjent for crossfire THERMALTAKE 750W ToughPower W/Cable Management Denne er godkjent for SLI men ser ikke ut som har cable managment THERMALTAKE 750W ToughPower SLI Lenke til kommentar
grrcarl Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Ønsker du crossfire eller SLI på hovedkortet ditt? denne er godkjent for crossfire THERMALTAKE 750W ToughPower W/Cable Management Denne er godkjent for SLI men ser ikke ut som har cable managment THERMALTAKE 750W ToughPower SLI Crossfire eller SLI er ikke no must, men ser at ATI/AMD har sluppet noen godbiter til en rimelig penge nå, kanskje noe og vurdere? Den første strømforsyninga du linka til så flott ut. Har du noen erfaring med denne? Støyer den? Av hovedkort ser jeg det er flere alternativer som ser gode ut på papiret, men er altså viktig for meg å kjøpe et skikkelig hovedkort denne gangen, orker ikke kaste bort en tusenlapp for å måtte bytte om et halvt år. Tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Nja vist det ikke er viktig med SLI eller crossfire kanskje 1 av disse er noe for deg. FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR3 X38 chipsettet med støte for full crossfire 2x16 i båndredden, utrolig fin kjøling kaldt og godt. Du har mulighet for DDR2 eller DDR3 når prisene synker og du føler at du trenger enn oppgradering av ram. eller dette: jeg har dette og er veldig fornøyd med det. Tilhører Foxconn sitt Quantum force serie som er for gamere og overklokkere, kortene er spessielt laget for overklokking og spilling. Foxconn Mars P35 Det er basert på P35 chipsettet som støtter 1x16+1x4 i båndbredden med crossfire noe som ikke er og anbefale vis du skal bruke crossfire. Men det er utrolig bra til overklokking. Bios til dette hovedkortet er utrolig enkelt og overklokke med, aldri overklokket før men brukte bare 1 time på og få quad q6600 stabil på 3.6 ghz. Vis du skal ha crossfire så ville jeg valgt den første strømforsyningen jeg linket til for den har mulighet for at du kan velge hva slags kontakter du vil ha koblet til. Noe som gjør at du slipper kabel rot i pc-en din og den ser penere ut. Den er også godkjent for crossfire og har 750watt. Jeg har ikke prøvd den første strømforsyningen jeg linket til den du likte så godt så jeg kanke svare på om den bråker mye eller ikke. vis du kun skal ha 1 skjermkort så anbefaler jeg Mist 600w jeg har denne selv og den er musestille og bruke hører ikke en lyd fra viftene dens, prisen er litt høy i forhold til den første strømforsyningen kanskje vis du ser på watt forskjellen. mist 600watt ble mye informasjon håper du klarte og få med deg alt. Edit: la til info Endret 8. august 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
grrcarl Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 Digital Life hovedkortet ser veldig interessant ut. Ser at jeg har mange muligheter der (spes. med slotter for DDR3 ram). Kjøleløsningen på begge de hovedkortene du linket til ser også bra ut, eneste som bekymrer meg er at chipset kjøleren ser litt stor ut (høy), CPU kjøleren min er en slik: Den er stor . Men jeg kan kanskje sende en mail til Netshop og spørre om den passer (med mål). Har ikke hørt no særlig om Foxconn hovedkort før, men du sier du er fornøyd med ditt. Det er jo bra. Mist strømforsyningen ser god ut, og jeg vet at Mist er et anerkjent merke på denne fronten. Burde 600W holde dersom jeg vil ha en litt "fremtidsrettet" strømforsyning? Er klar over at man ikke skal se seg blind på oppgitt Watt, og at det er andre ting som er viktig (stabil spenning, effektivitet/varmetap osv). Takker igjen for svar donniekalefty! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Jeg har selv Foxconn Mars og begge har samme chipset kjøling jeg har også en thermalright ultra extreme 120 med 2 vifter på. og det går kjempe fint det. Vakke noe problem og sette på viftene mine. Og den kjølern er jo gigantisk den jeg har så Vis ikke så kan du jo snu kjølern din siden du bare har 1 vifte så blir det ivertfall plass. Det følger også med 1 vifte tror jeg til chipset kjølern, gjorde ivertfall det med mitt hovedkort kanke svare om digital life har det også. litt info om foxconn Mars kortet produsenten sin side om foxconn Mars Jeg har selv en mist 600w og har planer om og bruke den med crossfire 3870x2 og en overklokket quad q6600 og det ble jeg fortalt av netshop skulle være kraftig nok. Så den skal være fremtidsrettet, og cpu-er begynner jo og trekke mindre watt nå også og det er jo kjempefint. Begge hovedkortene støtter også 45nm cpu-ene som er sluppet for ikke så lenge siden så du kan bruke dem også noe som skal gi lavere tempratur og watt forbruk. Edit: link fiks Endret 9. august 2008 av Slettet-wtZtqAvs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå