ProZac Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Da begynner sommeren og bli over som sikkert alle merker i det fine været vi har, og hva er vel bedre enn å slenge på en ny pc når de triste regndagene kommer. Har nå surra rundt forumet her i evigheter, og kommer fram til en noe fornuftig løsning. Eneste jeg egentlig stusser litt på er hovedkortet. Har hørt så mange forskjellige meninger at en kan jo bli gal. Resten av pcn er mer eller mindre fast bestemt utenom psu. Har alt jeg trenger utenom selve pcn. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=17428 Har valgt E8500 grunnet god erfaring og fine klokkemuligheter. Er fult klar over alle mulige diskusjoner om quad, men spiller ingen spill nå eller i nermeste fremtid som kommer til å kreve quad. har valgt DDR3 da jeg har kjørt dette flere steder, og kjenner mange som kjører det og trives med det. Ikke alt for store prisforskjell heller. Kommer ikke til å kjøpe DDR2. Er ikke 100% sikker på PSU, eneste kravet er vel egentlig at den er stillegående og klarer å dra CF da jeg skal kjøpe et til 4870 om ikke så alt for lenge. Hvis det er noen som har noen andre innvendinger eller tips setter jeg stor pris på det Endret 8. august 2008 av ProZac Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Bra oppsett, men ville heller gått for et Evolution Hovedkort. Denne testen, sier mye om potensialet til Hk'et Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 hva med denne PSU-en ble anbefalt den tidligere i dag av Mortis360. Den skulle vista dra crossfire og sånt uten problem sa Antec NeoPower Blue 650W Er litt usikker på om 600w er nok til crossfire for det krever jo en del. Eller denne som faktisk er godkjent for crossfire THERMALTAKE 750W ToughPower W/Cable Management Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg synes 2531,- er vel i meste laget for et hovedkort. Hva med dette? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 MSI HK'er er ikke å anbefale, når du har bedre Asus/Abit/Gigabyte HK'er til omtrent lik pris. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 med tanke på ddr3 ram : Skal du kjøre vista ville jeg valgt 4GB sett, skal du kjøre xp kan du klare deg greit med 2gb, og da heller velge ett raskere sett minnebrikker, og spare en 500kr. Sånn som det er nå får du temmelig raske 4gb ddr2 sett men det ønsker jo ikke du. Kommer jo helt an på hvordan du skal bruke den pc'n som jeg jo veit null og niks om. Gamer pc sier meg ingenting. Det kan bety mye rart. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 DDR2 er latterlig billig, og det er ikke noe vits å gå for 2 Gb, Hastigheten på rambrikkene har ikke mye å si på ytelsen. F.eks det er omtrent ingen forskjell mellom 800 mhz 4-4-4-12 og 1000 mhz 5-5-5-15. Lenke til kommentar
ProZac Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Det evolution kortet var ikke dårlig. nettopp lest igjennom testen, og hørte med en kompis a meg som jobber med data, og fant ikke noe spesielt galt med det, så da endret vi den. Når det gjaldt psu, så kan det jo tenkes at CF drar litt mere enn jeg trodde, så da ble det Thermaltake PSU i tillegg. Ang ram, så kjører jeg 4GB DDR3 med vista, så ja Det lønner seg. Endret 8. august 2008 av ProZac Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hva mente du med TT (thermaltake den jeg linka til) strømforsyning? venligst ikke bruk sms språk når dette er noe ikke alle forstår forkortelsene for, så alle som leser tråden skjønner hva du snakker om. Du skal mest sannsynlig også kjøre vista 64 bit home premium da? Lenke til kommentar
ProZac Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Sorry gammel vane var det ja. Jeg kjører en egen modda versjon av 64bit ultimate som jeg har laga. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Sorry gammel vane var det ja. Jeg kjører en egen modda versjon av 64bit ultimate som jeg har laga. brukt et sånt "krympe" program som fjerner ting du ikke ønsker? jeg har hørt om disse men hva heter de egentlig og er de verdt og bruke? Lenke til kommentar
ProZac Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Vel, det finnes nok krympe programm der ute, aldri brukt det selv da :S Bare søk etter unattended windows i google eller noe, så får du masse forskjellige guider. Bruker litt forskjellige programmer for å fjerne diverse. Hvis du er helt nybegynner på området, annbefaler jeg deg å laste ned en allerede ferdig edita versjon, og leke deg med den, så du ikke ødelegger noe viktig Jeg synes de er kjempe bra og bruke, da microsoft alltid stapper windows full av shit du ALDRI kommer til å bruke (stikker hjem nå hjemme om et par timer btw) Endret 8. august 2008 av ProZac Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Trokke jeg har så mye interesse av og fjerne tingene fra vista syns det er greit og ha alt der så slipper jeg og feilsøke vis noe blir ødelagt eller mangler på grunn av at noe ble fjernet. Det er alltid noe program som finner ut at det skal klage på noe så. Frister lite og lastet ned en allerede edited versjon vet aldri hva folk har gjort med de da eller fjernet så da kan det bli større problemer enn og gjøre det selv kanskje. Tusen takk ivertfall ProZac. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 donnieakalefty : det finnes muligheter for å installere windows uten de ekstra komponentene, uten at de er fjernet ifra windows cd/dvd. Både for vista og xp. f.eks hvis du editerer winnt.sif kan du stille inn windows til å ikke installere komponenter som windows installerer ellers vanligvis: Her er hva jeg har i mi liste, som jeg tror er ganske komplett, gjelder for xp da, men det samme konseptet er i bruk for vista. [Components] AccessOpt=off Appsrv_console=off Aspnet=off AutoUpdate=off BitsServerExtensionsISAPI=off BitsServerExtensionsManager=off Calc = On Certsrv=off Certsrv_client=off Certsrv_server=off Charmap=off Chat=off Clipbook=off Complusnetwork=off Deskpaper=off Dialer=off Dtcnetwork=off Fax=off Fp_extensions=off Fp_vdir_deploy=off Freecell=off Hearts=off Hypertrm=off IEAccess = On Iis_asp=off Iis_common=off Iisdbg=off Iis_ftp=off Iis_htmla=off Iis_doc=off Iis_inetmgr=off Iis_internetdataconnector=off Iis_nntp=off Iis_pwmgr=off Iis_serversideincludes=off Iis_smtp=off Iis_smtp_docs=off Iis_webadmin=off Iis_webdav=off Iis_www=off Iis_www_vdir_printers=off Iis_www_vdir_scripts=off Iis_www_vdir_terminalservices=off Indexsrv_system=off Inetprint=off Licenseserver=off Media_clips=off Media_utopia=off Minesweeper=off Mousepoint=off mplay=off Msmq_ADIntegrated=off Msmq_Core=off Msmq_HTTPSupport=off Msmq_LocalStorage=off Msmq_MQDSService=off Msmq_RoutingSupport=off Msmq_TriggersService=off Msnexplr=off Mswordpad=off Netmeeting=off Netcis=off Netoc=off Objectpkg=off OEAccess=off Paint=on Pinball=off Pop3Admin=off Pop3Service=off Pop3Srv=off Rec=off Reminst=off Rootautoupdate=off Rstorage=off Solitaire=off Spider=off Templates=off TerminalServer=off TSWebClient=off Vol=On WBEMSNMP=off WMAccess=off WMPOCM=off Zonegames=off ( Denne listen tror jeg er ganske komplett faktisk, men mulig jeg ikke har alt her, men hvis noen vet om flere, er jeg interessert i å høre det. Den har flere enn winnt.sif reference på msfn) Netmeeting blir installert uansett, på xp x64 men den kan deaktiveres via inf filen til netmeeting. Det er faktisk en bug/feil i windows rtm som gjør at den blir installert uansett. Det dette betyr er at kompoentene fortsatt er der, og windows kan installere de, men de blir ikke installert som standard programmer. F.eks her blir ikke msn 4.7, gamle msn, installert, men det er fortsatt på cd'n. Det er også mange andre muligheter for å gjøre hva jeg her prater om. Og dette involverer ikke programmer slik som Nlite, Vlite, RVMI , eller wpi, xplode osv osv, i det hele tatt. Jeg er helt enig med deg i at du ikke skal bruke windows versjoner fra nettet, det er ikke godt å si hvordan de er satt opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Hei takk for en utrolig flott liste mange av de tingene du har listet opp er ting som har plaget meg litt og ha der eller jeg bare har skjult mappene på, alltid en del som blir innstalert som jeg vet jeg aldri vil få bruk for så. Får se om jeg går gjennom det en av de nærmeste dagene og lager en windows uten alt det ekstra som jeg ikke trenger. Tusen takk Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jada, det er flust i opsjoner i forhold til programmer som tidligere nevnt. Men selv gjør jeg en viss blanding, og deler opp prosessen i flere steg enn å bare ta 1 runde i nlite også ferdig deretter. Nlite er dessverre havnet litt bakpå virker det som ettersom vlite, dvs vista utgaven, i utviklingen. Men det kommer seg nok. Utvikleren har jo sommer ferie enn så lenge akkurat nå også. I mitt oppsett har jeg f.eks fjernet en 4000 filer, +/-, og maskinen starter opp på under 10 sekunder, etter defragmentering og fjerning av midlertidige filer etter installasjon. Som også er en del av prosessen jeg kan automatisere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå