Kaamilla Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei! Er det noen her inne som vet om jeg må gjøre noe spesielt før jeg skal male en skyvedør? Vaske, pusse, slipe, spesiell grunning/maling, noe annet? Eller er det bare til å male som en vanlig vegg? Det er en ubehandlet skyvedør i tre som skal males. Lenke til kommentar
byggmann Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 ha på grunning , å mal! gjør det på samme måte som du ville ha gjort på alt annet ubehandet tre, feks panel på vegg ol. Lenke til kommentar
Kaamilla Skrevet 17. august 2008 Forfatter Del Skrevet 17. august 2008 Hva om døren er lakket? Lenke til kommentar
byggmann Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hva om døren er lakket? da har jeg ville prøvd me enten heftegrunning så mal oppå det. eller det beste, som tar litt lengere tid. kjøp ett fint sandpapir, slip så av lakken. kjøp ett sandpapir som er beregnet får lakk fjerning. så er det bare å gjøre som sagt sist. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 obs, det er viktig å vaske før du maler, hvis du ikke vasker risikerer du at det blir et skittlag mellom malingen og døra. Etter en stund vil malingen da løsne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå