Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bedre å være mann enn kvinne?

Gjest Guest_carro_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Når vi skal på fest har mannen en "kjedelig" dress, vi kan pynte oss etter humøret

- Vi kan sminke vekk at vi er slitne

- Vi kan føde barn

Motargumenter:

- Menn trenger ikke bruke like mye tid og penger på overfladiske ting som kvinner

- Det finnes ingen sosiale forventninger om at menn må sminke seg. Kvinner har et "press" på seg for sminke vekk eventuell slitenhet.

- Menn slipper å føde barn; slipper å ødelegge kroppen sin. (Selv om "det å få barn" i seg selv er positivt)

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Man kan rett og slett ikke ta denne alvorlig. *Le*

Du trenger ikke bruke to timer foran speilet før du skal ut av huset - Det trenger ikke jeg heller

Du bryter ikke sammen bare fordi ingen legger merke til at du har klippet deg - Det gjør ikke jeg heller

En burger er absolutt et fullverdig måltid, også uten grønnsaker - Mmmm <3

Man teller aldri kalorier, og bøtter derfor innpå noen øl med god samvittighet - Nei, hvem gjør vel det?

Du vet at det er megateit å forsøke å slå inn en spiker med en sko - Ehm, ja.

Du blir aldri premenstruell og griner av "søte" TV-reklamer - Tøffe jenter griner ikke av sånt

De fleste telefonsamtaler er unnagjort på under ett minutt - Ja

Til en ukes ferie trenger du maksimalt én koffert - Har alltid bare en koffert med meg

Sjokolade er bare et hvilket som helst godteri - Jepp

Lenke til kommentar
Gjest Guest_zorro_*
Man kan rett og slett ikke ta denne alvorlig. *Le*

hahaha... jeg tror ikke det er meningen at du skal ta den alvorlig. Den ligge på en side med masse morosaker

Lenke til kommentar

Synes dette var mange gode punkter over fordeler jeg^^

Er veldig interessert i å se en slik liste over fordeler for kvinner. Noen som er interessert i å lage en? Håper hvertfall noen poster link her i tråden om noe slikt dukker opp på samme siden.

Tbh tror jeg ikke den listen er så lang :)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Kvinner får sex når de vil. Skulle ønske det var sånn for menn også.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Haha, ja som noen har skrevet over meg, så kan listen til kvinnene være:

- De kan få sex egentlig når de vil, hvor de vil.

- De kan få multi-orgasmer.

- De kan onanere over alt egentlig, uten at det synes :)

- De kan gå i skjørt. (som jeg må innrømme ville vært ekstremt digg)

- De kan ta seg selv på puppene.

Listen er NOE annerledes enn listen over fordeler for menn, ettersom hvert eneste punkt har med kropp og seksualitet å gjøre. Overraskende.. ? ;)

Edit: Ifølge visse kilder funnet via google kan også noen menn oppnå serie-orgasmer, på samme måte som at noen kvinner IKKE kan det. Jeg har dog etter flere forsøk aldri fått det til. Jeg vil gjerne høre om det (sikkert best via pm) om det er noen gutter der ute som får det til ;)

Jeg er også klar over at det fins menn som går med skjørt, og hva disse kalles. Jeg er bare ikke villig til å ta dette skrittet enda.. :love:

Endret av sportacus88
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Hva legger du i ordet onanering i det tilfellet? Formoder om at du snakker om vibrator eller lignende.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg skjønner hva du mener, men ordvalget ditt stemmer ikke overens med de faktiske forholdene. Mulig at hensikten din var å overdrive, men det tviler jeg litt på.

Enda en fordel med å være kvinne: du får lettere prisavslag og kommer deg med bussen selv om busskortet er glemt. Dette forutsetter at du har utseendet med deg.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kan vi ikke finne noen argumenter for at det er bedre å være kvinne?

- Når vi skal på fest har mannen en "kjedelig" dress, vi kan pynte oss etter humøret

- Vi kan sminke vekk at vi er slitne

- Vi kan føde barn

-

Kan ikke si at noen av dine alternative argumenter lokker meg til et aldri så lite kjønnsskifte.

:cool:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg skjønner hva du mener, men ordvalget ditt stemmer ikke overens med de faktiske forholdene. Mulig at hensikten din var å overdrive, men det tviler jeg litt på.

Enda en fordel med å være kvinne: du får lettere prisavslag og kommer deg med bussen selv om busskortet er glemt. Dette forutsetter at du har utseendet med deg.

Ja, og at bussjåføren ikke er homofil eller kvinnelig.

:cool:

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg må nok revurdere utsagnet mitt. Ordet "gay" betyr jo å være glad og full av livslyst. I sangen heter det at "en bussjåfør er en mann med godt humør". Det finnes sikkert homofile bussjåfører.

Kvinner slipper ofte fysisk arbeid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...