den bizarre fyrste Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 vilket HK fra PSdata burde jeg bestille? :-? takk til alle Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Her trenger vi mye mer informasjon om hva du ønsker: - Skal du oppgradere en gammel maskin? Ev. hvilke deler ønsker du å gjenbruke? - Hva bruker du maskinen mest til? Spilling? Surfing? Email? - Hvilken prosessortype skal det støtte? - Er det noen prisgrense? - Skal du overklokke? - Har din gamle strømforsyining P4/12v 4 pins plugg? Lenke til kommentar
den bizarre fyrste Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 jeg skal ha amd(of course), asså socket a. ikke mye oc'ing kanskje litt på cpu'en. mellom 900-1200 kr. skal bruke til spilling og spilling! 8) Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Disse virker hvertfall: Microstar K7N2-L https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=1747 Epox EP-8RDA+ https://prisguiden.no/vis_produkt.p...&product_id=823 Asus A7N8X https://prisguiden.no/vis_produkt.p...&product_id=353 Edit: vil du ha dyrere kort så finnes de Deluxe versjoner av Asus, og tilsvarende for MSI. Som du kanskje ser så anbefaler jeg nForce2... Du blir nok fornøyd uansett hvilket av disse merkene du velger. Abit blir du nok også fornøyd med, gadd ikke å ta med link til dem, er ikke helt inn i kortbenevnelsen deres. Her har du bra overklokkingsmuligheter på alle. Knut Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 siden du ikke har planer om så mye OC så vil i alle fall jeg anbefale Asus A7N8X Deluxe. Bra hovedkort, stabilt og følger med en god del stasj Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Asus A7N8X (ikke deluxe) har ikke soundstorm lyd, så ikke finn på å kjøpe det kortet hvis du skal bruke onboard lyd. Aopen har kommet med 8 nforce2 kort som er ventet om kort tid på psdata (i allefall skrev de det i en mail til meg) http://www.aopen.com/products/mb/DDRSKA.htm Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Handle hos PsData klokt valg Skal du ha via anbefales MSI KT4 Ultra med audio,usb2,0,sata raid og bluetooth til kr 1199.- eller Asus A7V8X til 1145.- Skal du ha Nvdia annbefales MSI K7N3G-L til 1095.- eller Asus A7N8X, Lykke til Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Ta det asus A7N8X deluxe korte! har det sjøl, eg e storfonøyd me det! da får du me 5.1 lyd Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 aldri kjøp via brikkesett da disse er bare dritt har hat via ja og det er utrolig ustabilt og dårlig har nforce 2 nå og det er det beste fra msi har jeg da uansett hvilket nforce 2 hk du velger vil man nesten bli fornøyd asus, msi, epox, abit velg etter lommeboka du Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 aldri kjøp via brikkesett da disse er bare dritthar hat via ja og det er utrolig ustabilt og dårlig har nforce 2 nå og det er det beste fra msi har jeg da uansett hvilket nforce 2 hk du velger vil man nesten bli fornøyd asus, msi, epox, abit velg etter lommeboka du Godt begrunnet. Skal være enig i at noen tidligere Via KTXXX chipset har vært 'noe' jalla (KT133 osv) men chipset som KT333 og KT400A er langt fra dårlige, og faktisk like kjappe som nFORCE2-baserte hovedkort. For å si det sånn; jeg tar heller et bra KT400-hovedkort enn et midt-på-treet basert på nFORCE2. Og ... nFORCE2-kortene er ikke ufeilbarlige. Det er ikke rent få folk som har noe problem med f.eks Asus A7N8X. Ryktet går om at det er litt jalla bios som er grunnen og at nVIDIA skal komme med en oppdatert utgave av "standard-bios'n". Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 har et via kt333 hk som driver å mister usb hele tia side ndet er et at7 hk fra abit så har den bare usb og da sliter man Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 har et via kt333 hk som driver å mister usb hele tiaside ndet er et at7 hk fra abit så har den bare usb og da sliter man Og dermed kan du konkludere med at alle chipset fra Via er bæsj? Kan det ikke være dårlig bios fra Abit? Eller bare et dårlig hovedkort fra Abit? Eller inkompabilitet med andre enheter i maskinen? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 har et via kt333 hk som driver å mister usb hele tiaside ndet er et at7 hk fra abit så har den bare usb og da sliter man Og dermed kan du konkludere med at alle chipset fra Via er bæsj? Kan det ikke være dårlig bios fra Abit? Eller bare et dårlig hovedkort fra Abit? Eller inkompabilitet med andre enheter i maskinen? ja da jeg holder meg unna via for med andre hk som jeg har prøvd funker alt helt fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå