sHaDoWmAtE Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei, finnes det noen funksjoner i C# fra før som gjør Decimal om til ASCII tegn for deg eller må jeg legge inn hele ASCII tabllen i programmet og sjekke den? F.eks "66" DEC blir stor "B" i ASCII, skulle gjerne hatt noe som tok en sting med 66 og gjorde det om til stor B. Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 To måter som jeg kommer på: Enten bruk ASCIIEncoding.GetString(byte[]) som tar en array med bytes og gjør det om til en streng. Nice and sweet. Eller en quick and dirty metode: byte b = 66; string s = ((char)b).ToString(); Lenke til kommentar
sHaDoWmAtE Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Flott funker som en drøm takker Endret 9. august 2008 av sHaDoWmAtE Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 To måter som jeg kommer på: Enten bruk ASCIIEncoding.GetString(byte[]) som tar en array med bytes og gjør det om til en streng. Nice and sweet. Eller en quick and dirty metode: byte b = 66; string s = ((char)b).ToString(); Du kan jo ta den hakket "snillere" med en safe cast da? string s = Convert.ToString(b as char)); Men den vil kanskje gi deg like mye NullReferenceException den, så jeg vet ikke om den er så mye snillere... Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Du kan jo ta den hakket "snillere" med en safe cast da?string s = Convert.ToString(b as char)); Men den vil kanskje gi deg like mye NullReferenceException den, så jeg vet ikke om den er så mye snillere... Det er ikke nødvendig siden Byte er en value type så den kan aldri være null og heller ikke gi en NullReferenceException. Faktisk vil en as cast bare gi en unødvending boxing som bør unngås. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 godt poeng, egentlig. ((char)b).ToString() vil jo da fungere helt fint uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå