Gå til innhold

Raskt spørsmål som involverer batcher, OC-egenskaper og nyere prosessorer

Anbefalte innlegg

Det har seg jo slik at alle prosessorer har en viss batch son viser år og uke den er produsert. Og i de fleste tilfeller ytelsen og egenskapene til de forskjellige batchene være som dag og natt.

Enhver nerds våte drøm er en Q6600 Uke 37 (07) - såvidt jeg har fått med meg så begynnte Intel å lage G0-revisjonen rundt uke 20.

Problemet mitt akkurat nå er at jeg sitter med et ultimat dillemma. På den ene siden kan jeg kjøpe en E8600 av første batch som jeg vet gjør 5GHz på 1,5v luft - på den andre siden kan jeg følge med litt videre for å se om egenskapene blir noe bedre når det etterhvert kommer senere batcher.

Det er et sjansespill uten like, og derfor spør jeg om deres råd, deres tanker, og deres erfaringer.

Spørsmålet blir da raskt og enkelt: Blir prosessorer dårligere ettervert som de eldres (dvs senere batch), og hvordan har dette vært med tidligere generasjoner?

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at de første cpu`ene som blir gitt ut ofte er best. Jeg hadde jo en uke 20 q6600 som gikk lett på 3,8 ghz på TRUe kjøler.

Ellers så er cpu`er med lavest mulig produksjonsnummer ofte bedre enn de med høyere. Lavest mulig produksjonsnummer er cpu som er nærmere midten av "Wafferen"

Tor jeg :p

Lenke til kommentar

Hvis du vet at den gjør rundt 5 Ghz på luft med 1.5 vCore, så hadde jeg vært fornøyd med det! Det må jo bety rundt 4.5 Ghz 100% stabilt på god vannkjøling. ;)

EDIT: Jeg liker ikke deg noe særlig lenger Wheelman! Du (eller denne posten hvor du gjør meg oppmerksom på E8600, som jeg ikke visste var kommet til salgs enda) har mest sannsynlig fått meg til å kjøpe nytt hovedkort, og en E8600 når jeg får lønning. :D

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...