ShampooMacTavish Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg har bestilte Metal Gear Solid 1 PAL fra amazon.co.uk for omtrent en uke siden, og i dag kom det. Discen var super, nesten ingen merker. Jeg satte den inn i min PS3 og starta den, og etter å se på intro-videoen kom jeg til menyen. Jeg kikket gjennom den, og kom til VR Training, og jeg trykket X-knappen. Det sto "Press the start-button". "OK tenkte jeG" Og trykket på den. Jeg kom vidre inn til en meny hvor det stod "Training Mode". Jeg trykket på start. Ingenting skjedde. Jeg trykket på X, og jeg kom tilbake til hovedmenyen. "Rart", tenkte jeg, og trykket på "Briefing". Jeg fikk da se en video av Snake i et avhør, hvor han fikk en sprøyte, og ble tilbudt et nytt oppdrag, noe han var negativ til. Da kom jeg vidre til en liste med videoer, men hver gang jeg trykket på en av dem kom jeg tilbake til hovedmenyen. Jeg trykket endelig på "New Game", men det samme skjedde, tilbake til hovedmenyen. Noen som vet hva som skjer? Kan det ha noe med at jeg spiller det på PS3? Lenke til kommentar
Captain Slow Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 I de første MGS-spillene så er "O" ok og "X" er tilbake, altså motsatt av hva vi har i Norge. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Ah! Det forklarer jo en hel del. Takk! Forresten, jeg har aldri spilt PS1 spill på min PS3 før, er det mulig å lagre spill på hardisken? Jeg har alltid trodd at dette var mulig, inntil en venn sa at han hadde problemer med det. Lenke til kommentar
Captain Slow Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jepp, gå inn på spillmenyen på XMB, der vil du finne noe minnekort-greier, klikk der og "lag" et minnekort. Er en til PS2 og en til PS Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 XMB..? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 XrossMediaBar. Der du havner når du trykker avslutt spill. Litt over spillene står det Memorycard. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Er ikke sikker på om jeg skjønner... Mener du når jeg avslutter PS3'en eller Metal Gear Solid? Og en ting til, bak coveret står det at det støtter Analog Control, men det er kun pilene som fungerer. Noen som vet noe? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Når du har avsluttet MGS går du på Spill > Memory Card Tjeneste (PS/PS2) > Nytt internt Mamory Card. Der lager du ett memory card. Når du starter spillet holder du PS-knappen på kontrollen inne i noen sekunder til det kommer opp en meny der du kan velge Tildel spor. Så velger du memory carden du lagde. Da kan du lagre PS1 spill. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Takk, det funket Men analogene har jeg ikke funnet ut av Noen som vet noe der? Endret 8. august 2008 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Takk, det funket Men analogene har jeg ikke funnet ut av Noen som vet noe der? Tror MGS1 kom før analog-spakene... dermed ingen støtte. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 9. august 2008 Forfatter Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Jeg sitter med coveret foran meg akkurat nå, og nede til høyre på baksiden står det: 1 Player | Memory Card 1-4 blocks | Analog Control Compatible | Vibration Function Compatible Altså burde det fungere... Endret 9. august 2008 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hold inne home-knappen. Gå til instillinger, og gjør om styringen fra digital til analog. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Takk, det funket Men analogene har jeg ikke funnet ut av Noen som vet noe der? Tror MGS1 kom før analog-spakene... dermed ingen støtte. MGS1 støtter Analog og DualShock fullt ut. =) Kom i 1998, samtidig med DualShocken afaik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå