Gå til innhold

Data recovery etter bytte fra windows til Ubuntu 8

Anbefalte innlegg

Hei,

skulle tidligere i dag installere ubuntu på min bærbare pc som jeg hadde windows xp på fra før.

Et eller annet sted under installasjonene må jeg ha gjort en stor feil, når installasjonen var ferdig fantes nemlig ikke windows på pcen lenger og all data var borte. Jeg hadde all musikken og bildene mine på denne PCen, og har bare noen få av dem på eksterne harddisker, så jeg lurer på om det er noen mulighet til å få tilbake noe av innholdet som ble borte?

Det spiller ingen rolle om programmet koster penger, eller om det er en vanskelig "operasjon", men jeg veldig gjerne ha tilbake min musikk og bilder som jeg har samlet opp over flere år.

Vet at var vanvittig dumt av meg å ikke ta backup av alt før jeg skulle installere ubuntu, men nå er altså feilen allerede gjort, så jeg hadde satt enorm pris på om noen kunne hjelpe meg med å få tilbake, om ikke alt, ihvertfall noe av det tapte.

Takker på forhånd for hjelp som måtte komme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hæ ? hva sier du ? var all data borte på pcn etter du hadde installert ubuntu ? :ohmy:

djizez sier jeg bare. du må tenke med hodet og ikke med noe annet. du har sikkert når du installerte ubuntu "bruke veiledende hele disken" eller noe slikt. da brukte du hele harddisken å installere ubuntu på. da er det jo en selvfølge at alt som var på pcn før er borte. :!:

Lenke til kommentar
hæ ? hva sier du ? var all data borte på pcn etter du hadde installert ubuntu ? ohmy.gif

djizez sier jeg bare. du må tenke med hodet og ikke med noe annet. du har sikkert når du installerte ubuntu "bruke veiledende hele disken" eller noe slikt. da brukte du hele harddisken å installere ubuntu på. da er det jo en selvfølge at alt som var på pcn før er borte. laugh.gif

Neida, jeg skulle bare dele opp partisjonen windows var på. Valgte manuell, og delte den opp i en 8 gb partisjon og en 2 gb partisjon, resten var som før. Men under delingen fikk jeg en error, husker ikke helt hva som sto, men da var det plutselig 0 byte brukt på alle partisjonene. Aner ikke hvordan dette har skjedd, men det har jo nada å si nå sikkert. Eneste jeg spør om er om noen vet hvordan jeg kan få tilbake det som var på disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...