Gå til innhold

Den store Guitar Hero: World Tour tråden

Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Argh. Muse - assassin er så vanskelig på hard >_<

Den er kjip både på bass og gitar. På bass har jeg ikke klart den enda, har enda ikke perfeksjonert "open notes". Særlig når det går annenhver jævlig fort.

Assasin er en jævla kjip sang å spille, får ikke noe ut av det.

Spilte litt isted og tok 7/10 Death Magnetic-sanger på bass expert. Fornøyd med det :)

The Judas Kiss er forøvrig latterlig vanskelig på gitar på hard.

Lenke til kommentar

The Judas Kiss var lei å få 5* på, men verst er My Apocalypse.

Har faktisk ikkje prøvd DM på bass, har vel knapt prøvd DLC-låtene til GH3 på bass når eg tenker meg om.

Assassins går ut på mykje det same som Knights of Cydonia og Stockholm Syndrome -> Alt-strumming.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Kjøpte guitar hero igår, og skjønte ikke helt hvorfor jeg slet så hardt med å holde comboer på trommer, etter å ha lest tråden her så prøvde jeg recording studio og fant ut at oransje cymbal slår inn og når jeg slår den gule eller den røde altså jævlig kjedelig.. Noen i østfold som har fått midikabelen enda som har lyst til å gi en hjelpende hånd? kjører gjerne og henter...

Lenke til kommentar

Det står sikkert lenger fram i tråden, men orker ikke lese gjennom så mange sider. Så:

Hvordan får jeg til å bruke SingStar mikrofonene til PS3 til å virke med WT? De virker på chatten ogsånt, men ikke når jeg kommer inn på spillet.

Noe jeg må gjøre først for at det skal virke?

Edit: Fikk fikset det :)

Endret av Kris.
Lenke til kommentar
Assassins går ut på mykje det same som Knights of Cydonia og Stockholm Syndrome -> Alt-strumming.

Stockholm Syndrome og Assassin har kjapp strumming igjennom hele sangen noe som gjør dem gørr kjedelig, slitsomt og stressende å spille. Cydonia har i hvert fall et mer varierende innhold som gjør sangen mye mer underholdene å spille.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Stockholm Syndrome og Assassin har kjapp strumming igjennom hele sangen noe som gjør dem gørr kjedelig, slitsomt og stressende å spille. Cydonia har i hvert fall et mer varierende innhold som gjør sangen mye mer underholdene å spille.

Helt enig med deg. Kjapp strumming har aldri vært min sterke side, det kommer alltid en grense der det går litt for fort for meg. Og klarer aldri å holde rytmen ordntlig med "opp/ned-strummingen"

FC'd R.E.M, Tokio Hotel, Smashing Pumkins og Kent på gitar expert i går :)

Lenke til kommentar
Vil mine rock band 1 instrumenter funke på guitar hero wt?

Vet at det sikkert har blitt spurt om 100000 ganger før.

På kva konsoll?

Helt enig med deg. Kjapp strumming har aldri vært min sterke side, det kommer alltid en grense der det går litt for fort for meg. Og klarer aldri å holde rytmen ordntlig med "opp/ned-strummingen"

Eg slit med å halde 4X på KoC, men SS funker greit, tar tid å finne rytmen på sånt. Så lenge det er same noten heile tida går det greit. At den skifter som på KoC/SS går og greit, men når annankvar eller kvar tredje note er ein anna note blir det tøft å halde comboen. For dei som har bla. introen til Take This Life i minnet, eit tips der er å halde den lågaste og slå den høgaste noten. Det er viktig å slå den høgaste når du slår ned på strumminga, det er mykje lettare å halde takten enn om du slår opp. Det funker sjølvsagt kun når takten er lik heile vegen. Er litt likt, men ikkje så raskt, på Paint it Black

Verste er uansett introen på TDWTG, det er raskt det. Meiner eg har lese det var endå raskare på GH1, men har aldri prøvd det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Vil mine rock band 1 instrumenter funke på guitar hero wt?

Vet at det sikkert har blitt spurt om 100000 ganger før.

På kva konsoll?

Eg slit med å halde 4X på KoC, men SS funker greit, tar tid å finne rytmen på sånt. Så lenge det er same noten heile tida går det greit. At den skifter som på KoC/SS går og greit, men når annankvar eller kvar tredje note er ein anna note blir det tøft å halde comboen. For dei som har bla. introen til Take This Life i minnet, eit tips der er å halde den lågaste og slå den høgaste noten. Det er viktig å slå den høgaste når du slår ned på strumminga, det er mykje lettare å halde takten enn om du slår opp. Det funker sjølvsagt kun når takten er lik heile vegen. Er litt likt, men ikkje så raskt, på Paint it Black

Verste er uansett introen på TDWTG, det er raskt det. Meiner eg har lese det var endå raskare på GH1, men har aldri prøvd det.

xburk

Lenke til kommentar
FC'er sanger mye oftere når jeg spiller online. Av en eller annen grunn er det lettere å treffe notene når gitarhalsen er halvparten så stor som den er på 1 player.

Samme her. Litt rart at det er sånn egentlig, siden du får mindre tid på å se notene komme. Evt kan man henge opp en papirbit eller noe lignende når man spiller alene, som en kar har gjort

.
Lenke til kommentar
FC'er sanger mye oftere når jeg spiller online. Av en eller annen grunn er det lettere å treffe notene når gitarhalsen er halvparten så stor som den er på 1 player.

Helt enig med deg. Blir mye enklere når det er mindre.

Zeph: The Devil Went Down to Georgia du mente? Vel, GuitarHeroPhenom er ikke langt unna en FC på den. Kan sjekke progresjonen her: http://www.youtube.com/watch?v=ebYbn0LVVc4...re=channel_page

Ligger mange videoer av den på siden. Det er noen soloer der som er absurde. Og det ene partiet på ca. 1.20 og utover. Det er vel det kjappeste partiet i en GH-sang noensinne? Han får vel scoren opp 65.000 på 4-5 sekunder. The Evil Hiss-partiet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...