Gå til innhold

Den store Guitar Hero: World Tour tråden

Zeph

Anbefalte innlegg

Jeg bestillte og valgte Sverige. Når jeg så skrev i kommentaren om hva problemet var skrev jeg PS om at det var norge og ikke sverige og at norge manglet i listen. Svarte også på bekreftelsesmailen jeg fikk fra dem etter bestilling at det var i norge (med store røde bokstaver med understreking).

Så om denne bestillingen ikke er helautomatisk så bør de kunne få med seg det jeg skrev.

Time will show :) (har ikke fått noe svar fra dem på mail enda)

Flott om du kan poste igjen når du får svar da, så vi får vite om det fungerer på måten du gjorde det:)

har du fått noe respons på om det går an å få en slik kabel sendt til norge? tenkte å gjøre som han fyren i tape videoen på youtube, altså å kombinere tape trikset og tuner softwaren. har prøvd med tape i dag, og det fiksa symbalene, men rødtromma kunne trengt en oppjustering

Ingen respons enda gitt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+212343
Ok får prøve, er et par av diskene som har en del riper, men alt skal fungere.

Hvordan er det med kompatiblitet til RB og RB2 og fremtidige spill? Med tanke på trommer osv, har ikke lyst å punge ut så mye for å så måtte kjøpe nytt for RB og fremtidige spill

stiller meg bak denne. Er det noen som har GH4 og enten rock band 1 eller 2 disken? kan noen bekrefte at GH4 instrumentene fungerer skikkelig i Rock band?

Lenke til kommentar

Sikker på det? Eg meiner det var omvendt. RB-instrumenter var kompatibelt med GH:WT, men ikkje andre veien.

På Xbox 360 meiner eg det meste er kompatibelt. Når det gjeld GH:WT, RB1 og RB2 er det sånn. GH2 og GH3-gitarer funker på RB1 og 2, men RB1-gitarene funker ikkje på GH2 og GH3.

PS3:

GH:WT-trommer fungerer ikkje på RB.

RB-trommer fungerer på GH:WT.

X360:

GH:WT-instrumenter fungerer på RB1/2

RB1/2-instrumenter fungerer på GH:WT

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Har også problemer med mine trommer (XBOX) og bestile en slik kabel fra redoctane, men vet ikke om jeg vil vente så alt for lenge på den.. Nå har det seg slik at jeg har en Firewire audiophile boks med midi ut og inn. Kan jeg kjøpe en midikabel og koble den fra trommene til denne og endre på sensen da? :) Eller har noen andre tips om billige USB til midioverganger som man får kjøpt på clas ohlson eller noe? :p

Lenke til kommentar

Jeg har GH:WT og RB1 på 360, og jeg kan ihvertfall bekrefte at WT-mic'en og WT-gitaren funker i RB1. Og at RB1-trommene fungerer i GH:WT. Skal teste WT-trommene i RB etterhvert, men jeg vil få fiksa sensitiviteten først. GH2-gitaren fungerer forøvrig i både WT og RB1. Igjen, dette gjelder 360.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
På Xbox 360 fungerer det JA!

har du sjøl prøvd det? Hvis ikke var det ikke svaret jeg var ute etter. Vil høre fra noen som faktisk har testet sjøl..for min del er det mest interresant om GH:WT instrumentene fungerer i rock band, da jeg tenker å kjøpe rb2 disken og ikke mer enn det. begrenset hvor mange plastinstrumenter dama går med på å ha liggende på stua:p

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar

Nei, det har eg ikkje, men eg kan vedde Xbox-en min på at det fungerer. På X360 er< det meste krysskompatibelt, det er kun RB-instrumenter på GH3 og eldre som ikkje fungerer. Kanskje GH:A, hugsar ikkje heilt.

GH:WT og RB1/2 er 100% krysskompatible.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Nei, det har eg ikkje, men eg kan vedde Xbox-en min på at det fungerer. På X360 er< det meste krysskompatibelt, det er kun RB-instrumenter på GH3 og eldre som ikkje fungerer. Kanskje GH:A, hugsar ikkje heilt.

GH:WT og RB1/2 er 100% krysskompatible.

ja jeg har skjønt at knappene stemmer overens og at det er praktisk mulig å bruke kontrollerne om hverandre, det jeg mener er om man merker noen forskjell i spillbarhet? jeg gidder ikke kjøpe rb2 hvis det viser seg at trommene fra gh:wt ikke er no bra til rb2. er det noe av funksjonaliteten man går glipp av eller dukker det opp andre plagsomme ting? noen som har testet/kan teste og gi et svar på dette utifra egne erfaringer?

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar
Har også problemer med mine trommer (XBOX) og bestile en slik kabel fra redoctane, men vet ikke om jeg vil vente så alt for lenge på den.. Nå har det seg slik at jeg har en Firewire audiophile boks med midi ut og inn. Kan jeg kjøpe en midikabel og koble den fra trommene til denne og endre på sensen da? :) Eller har noen andre tips om billige USB til midioverganger som man får kjøpt på clas ohlson eller noe? :p

Hvilken som helst overgang fra Windows til Midi BØR fungere helt fint. Så lenge midi-overgangen din har en driver for Windows som gjør at Windows oppfatter den som en Midi-enhet, vil tromme-tune-programmet kunne bruke denne Midi-enheten til å sende Midi signaler til trommene. Alt du tregner å gjøre er å velge riktig midi-enhet fra listen i tromme-programmet.

Vet ikke hvor mye en enkel midi-kabel koster for tiden, men det kan jo ikke være mye, så hvis du har en slik er det bare å prøve. Midi-out på boksen til midi-in på trommene.

Lenke til kommentar
ja jeg har skjønt at knappene stemmer overens og at det er praktisk mulig å bruke kontrollerne om hverandre, det jeg mener er om man merker noen forskjell i spillbarhet? jeg gidder ikke kjøpe rb2 hvis det viser seg at trommene fra gh:wt ikke er no bra til rb2. er det noe av funksjonaliteten man går glipp av eller dukker det opp andre plagsomme ting? noen som har testet/kan teste og gi et svar på dette utifra egne erfaringer?

http://multiplayerblog.mtv.com/2008/11/03/...rums-rock-band/

Lenke til kommentar

Jeg har et midi-keyboard som er koblet til PC'en med USB (M-Audio Axiom 49). Dette keyboardet har MIDI-in. Om jeg kobler trommene til dette keyboardet, vil det da "sendes videre" til PC'en, slik at dette blir oppdaget som en egen midi-enhet?

En vanlig midi-kabel er vel ganske mye billigere enn en midi til usb sak.

Lenke til kommentar
Jeg har et midi-keyboard som er koblet til PC'en med USB (M-Audio Axiom 49). Dette keyboardet har MIDI-in. Om jeg kobler trommene til dette keyboardet, vil det da "sendes videre" til PC'en, slik at dette blir oppdaget som en egen midi-enhet?

Forstår jeg deg riktig hvis det er slik at Axiom 49 er koblet direkte til PCen via USB?

Ser slik ut fra bildet. I så fall vil du vel kunne koble Midi-Out på keyboard til Midi-In på trommene, og bruke midi-devicen til keyboardet i tromme-tune-programmet.

Men jeg kjenner ikke denne saken, så jeg kan ikke garantere noe. Jeg ville i alle fall ha prøvd dersom jeg hadde hatt en slik ;)

Lenke til kommentar

Forstår jeg deg riktig hvis det er slik at Axiom 49 er koblet direkte til PCen via USB?

Ser slik ut fra bildet. I så fall vil du vel kunne koble Midi-Out på keyboard til Midi-In på trommene, og bruke midi-devicen til keyboardet i tromme-tune-programmet.

Men jeg kjenner ikke denne saken, så jeg kan ikke garantere noe. Jeg ville i alle fall ha prøvd dersom jeg hadde hatt en slik ;)

Skulle fungere helt fint, bare husk å følg instruksjonen på hvordan du setter opp USB Midi-Out:

4.1 MIDI Out from USB Function

MIDI Out from USB can be used to switch the source of the MIDI data seen at the MIDI Out port of your Axiom.

On initial power up, MIDI Out from USB mode is off. This means that as you play your Axiom, MIDI data will be sent to the MIDI

Out port.

If you turn MIDI Out From USB mode on, playing your Axiom will no longer send data to the MIDI Out port. The data is instead

streamed from the computer. So, as long as you have selected your Axiom as the active output port in your computer’s sequencer,

this is the data that will be sent the MIDI Out port.

Lenke til kommentar
På Xbox 360 fungerer det JA!

har du sjøl prøvd det? Hvis ikke var det ikke svaret jeg var ute etter. Vil høre fra noen som faktisk har testet sjøl..for min del er det mest interresant om GH:WT instrumentene fungerer i rock band, da jeg tenker å kjøpe rb2 disken og ikke mer enn det. begrenset hvor mange plastinstrumenter dama går med på å ha liggende på stua:p

Bare søk litt på YouTube.. Massevis av folk som spiller med det ene på det andre og omvendt

Lenke til kommentar

Har problemmer med begge cymbalene på mitt trommesett, så jeg trenger også en MIDI-USB kabel.

Har ikke fått noe svar fra activision, prøvde å ringe playstation norge, men koster jo 6,50kr i min.....

Er vel kanskje billigere å kjøpe en ny kabel da :p

Noen som vet hvor man får takk i en slik type kabel?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

fant ut at en kamerat har begge spill og fikk han til å sjekke gh trommesettet med rockband. det funka som et skudd sa han, og da tror jeg på det:) ikke at jeg ikke stoler på andre altså, men når noen jeg kjenner har testet det skikkelig så er det mer troverdig:p no offence til andre som allerede har sagt at det funka bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...