Åsmund Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei. Jeg har skaffet meg to ap. ett i treet hos bjørn, og ett hos meg. Disse er koblet med kabel til sine egne nett i huset, og jeg skal ha trådløs overføring mellom disse. Jeg har riktignok fått koblet til nå, men accesspunktet som er hos bjørn står nå som wds med ap. Stemmer det ikke at det da blir mindre ytelse? skal det ikke egentlig være wds på begge to, helst? altså uten ap. Jeg har nemlig ikke klart å få kontakt når jeg kobler kun wds på begge. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Hvis det bare er linken mellom de to AP'ene som skal være trådløs, og verken du eller han skal koble deg til AP med bærbar pc, så burde det jo egentlig virke med kun WDS. Men jeg tror ikke det blir noe lavere ytelse i ditt tilfelle -det er bare når AP må motta trådløst og sende videre til det andre AP trådløst at kapasiteten blir ca. halvert (fordi radio i ett AP må veksle på å motta og sende videre). Når AP derimot mottar på kabel og sender på radio, eller omvendt, tror jeg ikke det blir noe ytelsestap selv om det er satt opp som WDS+AP.. Endret 10. august 2008 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 ok, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå