kj0tar Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg har kjøpt meg et Bose V20 anlegg, og dette er jo da koblet litt ps3`en, så kommer problemet mitt. Jeg har hdmi fra ps til bose til tv, når jeg setter i ett spill eks. COD4, viser displayet til bose 5.1 dolbydigital, setter jeg inn en BR film, får jeg PMC 2.0 i displayet som viser at det er vanlig 2 kanals lyd som blir prossert opp til fake surrond. Når du trykker select når du ser BR film får du opp info om mbit/s ol. Her står det at ps3 gir ut dolby digital 5.1, i menyene på filmen står det dolby digital 2.0 Så mitt spørsmål er hvorfor får jeg ikke 5.1 når jeg ser BR film, som har 5.1 lydspor, men jeg får 5.1 når jeg spiller? Beklager noe rævva formulering. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Det er ikke 2kanals fake suround, derimot så konverterer ps3'n lydformatet til et taps fritt format kalt PCM, og sender det videre til ps3'n. Det er ingenting å tenke på, da lyden er tipp topp, og du hadde ikke hørt noen forskjell om det var lydanlegget ditt som konverterte lyden istedet. Dette er sett at du faktisk har lyd i alle høytalerene dine (sjekket det?) Lenke til kommentar
kj0tar Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Joda, det er lyd i alle høytalere.. Men jeg synes at lyden under cod4 er mye bedre. PS3`en konverterer ikke lyd vel? Må da være bosen som gjør det? Endret 8. august 2008 av kj0tar Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 nei, PS3 konverterer lyden selv Lenke til kommentar
kj0tar Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Hvorfor da konvertere lyd ved avspilling av en film og ikke et spill? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 dette vet jeg ikke, men om du ser på hjemmekino.no sitt forum så blir dette emnet diskutert ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå