Gå til innhold

Problem med BR lyd

kj0tar

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et Bose V20 anlegg, og dette er jo da koblet litt ps3`en, så kommer problemet mitt.

Jeg har hdmi fra ps til bose til tv, når jeg setter i ett spill eks. COD4, viser displayet til bose 5.1 dolbydigital, setter jeg inn en BR film, får jeg PMC 2.0 i displayet som viser at det er vanlig 2 kanals lyd som blir prossert opp til fake surrond. Når du trykker select når du ser BR film får du opp info om mbit/s ol. Her står det at ps3 gir ut dolby digital 5.1, i menyene på filmen står det dolby digital 2.0

Så mitt spørsmål er hvorfor får jeg ikke 5.1 når jeg ser BR film, som har 5.1 lydspor, men jeg får 5.1 når jeg spiller?

Beklager noe rævva formulering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke 2kanals fake suround, derimot så konverterer ps3'n lydformatet til et taps fritt format kalt PCM, og sender det videre til ps3'n. Det er ingenting å tenke på, da lyden er tipp topp, og du hadde ikke hørt noen forskjell om det var lydanlegget ditt som konverterte lyden istedet. Dette er sett at du faktisk har lyd i alle høytalerene dine (sjekket det?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...