Nevvis Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Heisann! Har nå Ubuntu på min Dell Inspiron 640m, men tenkte å installere Windows igjen da jeg sjelden bruker denne lengre, og trenger en reserve-pc til spilling osv. Problemet er at når jeg setter i Windows-disken som fulgte med den bærbare (Windows Media Center Edition) og starter opp så kommer jeg bare til det punkt der pc-en sjekker hardware-spesifikasjonene (rett etter beskjeden om å starte fra cd), for så å få en svart skjerm. Her blir maskinen stående, og det er ingen aktivitet fra hverken cd-revet eller resten av maskinen for den saks skyld. Jeg lurte på om det kunne være cd-en det var noe galt med, så jeg bootet fra en XP Home install-cd, men samme problemer forekom her. Har noen en idé om hva problemet kan skyldes? Endret 8. august 2008 av Bushmann Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Har sett dette før. XP CD får problemer med Linux MBR. Jeg fikk ordnet det ved å slette MBR. Det er enkelt å fikse med UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ Velg "File system tools", velg "Partition Tools", og velg MBRWork". Når programmet starter, velg 4. "Reset MBR". Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Tusen takk! Skal testes. Edit: Problem solved! Endret 8. august 2008 av Bushmann Lenke til kommentar
Tgutt Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Haha, har helt det samme problemet, får ta å skjekke om det funker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå