Gå til innhold

Mobiltelefonselgere og mangel på kunnskap

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært litt FOR opptatt av mobiltelefoner og dingser, og kan stort sett alt om mobiltelefoner. Det kan derimot ikke mange av selgere i butikker, det være seg Expert, Elkjøp, og til og med spesialiserte butikker som Telebutikken, Mobildata osv.

Derfor har jeg ofte hatt det moro med å gå inn i disse butikkene og se på telefoner, og spør uskyldig f.eks "Har denne telefonen Series60?", og litt for ofte er svaret "Hæh?", eller "Series hvafornoe?"

Jeg ville vært direkte flau om jeg jobbet i en butikk og ikke kunne produktene jeg solgte. Greit nok at om det er en butikk som har alt mulig og selgeren ikke jobber i en spesiell avdeling så skal jeg ikke forvente kunnskap om alle produkter. Men når du jobber i en avdeling bør du virkelig kunne produktene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har vel aldri kunnskaps nivået på bedrifter som elkjøp og expert vært så veldig høyt, derimot telebutikken og mobildata har et mere variert kunnskapsnivå.

Når det gjelder de to først, så er det vel slik at de som selger vaskemaskin sjelden har mye peiling på finelektronikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...