Raines Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 hei, hjelmen min ble stjålet fra mopeden min i et parkeringshus i går kveld. selve hjelmen var låst fast til låsen på siden av mopeden, men tyven(e) fikk løsna eller kuttet stroppen som er festet til metaldingsen som hang igjen i låsen når jeg kom. heldigvis bor jeg ikke så langt unna fra der jeg var så turen hjem gikk bra. MEN hva skjer nå? har jeg en sjangse til å få tilbake hjelmen min? bor ikke i en stor by så det må da være mulig å kjenne igjen hjelmen min viss jeg ser den. stroppen man fester under haka henger jo løst siden den ikke kan festes.( jeg har jo metaldingsen man trenger for det) beklager viss feilpost..... Lenke til kommentar
Grand Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Anmelde det, og ha et ekstra øye viss du ser noen moped hjelmer, som ligner på din. Er ikke sikker, men går det ann å få igjen sånt på forsikringa? Endret 8. august 2008 av Steammachine Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Kjøp ny hjelm. Hjelmen er uansett ødelagt og bør absolutt ikke brukes uten stropp. Lenke til kommentar
Raines Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Kjøp ny hjelm. Hjelmen er uansett ødelagt og bør absolutt ikke brukes uten stropp. uansett ødelagt? kjøpe ny hjelm trenger jeg ikke, hadde heldigvis en ekstra hjelm til, men jeg vil jo seff få tilbake min egen hjelm! er faktisk verdt en tusenlapp. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Tror at du må se på hjelmen som tapt. Kjip situasjon. Lenke til kommentar
Raines Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 jeg gir meg ikke. jeg skal forta en liten investigation. og så skal jeg se om eg jeg finner en mistenkt mopedist som jeg husker kom kjørende i fra parkeringshuset samme kveld.... Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Bor vel ikke på namsos? Så en forlatt svart/grå hjelm bak elkjøp igår eller når det var. Lenke til kommentar
Raines Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Bor vel ikke på namsos? Så en forlatt svart/grå hjelm bak elkjøp igår eller når det var. nei dessverre, bor på vestlandet, Bømlo rettere sagt. liten øy vest i havet. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Bra du har ståpåvilje, det er slik man kommer fram i verden Hvis du skal ha sjans på å få dette på noen forsikring må du uansett anmelde tyveriet. En annen ting er at hvis hjelmen blir funnet av noen og levert politiet kan det være du får den tilbake på den måten. Er det hittegodsauksjon på våren ? Finner du hjelmen der (uten at politiet har kontaktet deg ) kan du vise kvitteringen på anmeldelsen og få den tilbake. Men det er nok liten sjanse for at noen bruker den i ditt nærområde. Endret 8. august 2008 av Fjellvaaken Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 nei dessverre, bor på vestlandet, Bømlo rettere sagt. liten øy vest i havet. Morro Hvordan såg den ut? Så kan eg holde et lite øye med mopedister i området Irriterende at folk skal gjøre seg til kjeltring for slike ting. Lenke til kommentar
Raines Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 nei dessverre, bor på vestlandet, Bømlo rettere sagt. liten øy vest i havet. Morro Hvordan såg den ut? Så kan eg holde et lite øye med mopedister i området Irriterende at folk skal gjøre seg til kjeltring for slike ting. vel den er svart, med et ovalt "Bieffe" merke bakpå. merket har en rød farge så vidt jeg husker. visiret er helt vanlig uten solskjerm ellns. hyggelig med lokalkjente Lenke til kommentar
Unicandar Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Kjipt det, min ble stjålet den også, bor heldigvis i en liten by der jeg har mange beskjente, blir ikke det vanskeligste å finne ut hvem som tok den. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 (endret) Vel, om trådstarter ennå ikke har funnet ut hvem som stjal hjelmen for 7 år siden er det vel bare å gi opp håpet om å noen gang se den igjen. Forøvrig: for mange, mange år siden - sånn omtrent et år før denne tråden ble startet - var jeg på trafikksikkerhetskurs i forbindelse med rekruttskolen, av alle ting. Det som gjorde sterkest inntrykk på meg var en historie om en motorsyklist som var involvert i en stygg krasj med en bil. Et av hjulene på bilen hadde rett og slett kjørt tvers over hjelmen hans, med hode inni; likevel kom fyren fra det uten en eneste hodeskade. Hjelmen så ikke ut etterpå, og godt er strengt tatt det. MC-hjelmer er engangsvare, og de er laget for å bli ødelagte. Ved et sammenstøt med en bil, en murvegg eller asfalt i fart er hodet ditt som et egg. Et kakk, og det sprekker. Det er derfor viktig at hjelmen blir ødelagt fremfor hodet, men for at hjelmen skal gjøre jobben er det vesentlig at den ikke er ødelagt fra før. Bruk derfor aldri en hjelm som har gått i bakken. Samme går for hjelm med klistremerker, (spray)maling, eller med sprekker eller markante riper. Selv ville jeg aldri latt en hjelm henge fastlåst utenpå sykkelen mens jeg var borte heller. Du vet aldri hva pøbler finner på mens du ikke ser, og en hjelm kan fint være skadet selv om den ikke viser ytre tegn på det. Om en hjelm blir stjålet og du finner den igjen, kast den. Du vet aldri hva den har vært gjennom i mellomtiden. Endret 21. mai 2015 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå