Parashurama Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hei. Litt usikker hvor denne skal postes men jeg prøver her. Fant ikke noe forum for teknologi eller fysikk. Det jeg lurer på er hva slags matematikk bør/må jeg sette meg inn i for å kunne begynne å sette meg inn i kvantefysikk og strengteori? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Her ligger det forumet du er ute etter, har rapportert posten din så kanskje en snill moderator flytter den. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg har hatt 3MX og 3FY, det vil si fysikk og mattematikk på vidregående, i dette øyeblikk sitter jeg på min hybel i trondheim og skal om noen dager begynne på fysikk studiet. Der har jeg tenkt å ta en del kvantefysikk. Så da trenger vel man ikke noe mer enn det da. Riktig nok skal jeg vel egentlig ikke begynne med kvantefysikk og sånt før neste semester så er jo mulig at de skal forberede meg litt, men kan virke som om du ikke trenger noe mer enn matten fra vidregående. Vil bare si at det er mulig jeg tar feil, har tross alt ikke begynt på studiene enda. Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Du bør ha god kontroll på differensialligninger og integralregning i hvert fall. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Og differensialligninger kjem ein vel ikkje borti før på universitetet? Lenke til kommentar
Parashurama Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 har hatt tre år med matte på høyskolen. Hatt mye diff ligninger og integralregning, rekkeutvikling og så videre. Men har hørt at strengteori krever kanskje 10 år med mattematikk før man kan regne på slikt. Det jeg lurer på er hva de studerer så lenge. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 vel som sagt må du kunne beherske calculus. for å forstå string teori må du også kunne mye om geometri, algebra og topologi, men det er ikke nok å bare kunne forskjellige typer matematikk. du må også ha en god forståelse for fysikk generelt. relativitetet, kvantefeltteori osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå