vinsj Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Er på utkikk etter et kompaktkamera som har en brukbar videofunksjon(mer enn 30 sek), med lyd, og som selvfølgelig tar gode bilder. Pris; ca 5000. Ixux v3 og Fuji Finepix 410 er de alternativene jeg har funnet til nå. Noen som har erfaringer/anbefalinger med disse eller andre kamera? Kan det nye Exilim kameraet fra Casio eller en av de noe Pentax modellene være gode alternativer? Takknemlig for svar! Mvh. Vegar Lenke til kommentar
Jove Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Er på utkikk etter et kompaktkamera som har en brukbar videofunksjon(mer enn 30 sek), med lyd, og som selvfølgelig tar gode bilder. Pris; ca 5000. Ixux v3 og Fuji Finepix 410 er de alternativene jeg har funnet til nå. Noen som har erfaringer/anbefalinger med disse eller andre kamera? Kan det nye Exilim kameraet fra Casio eller en av de noe Pentax modellene være gode alternativer? Takknemlig for svar! Mvh. Vegar Hva med Canons S-serie? S45/S50? Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg ville satse på et Kodak EasyShare DX4330 til kr 2500 som har ubegrenset video med lyd, og høyttaler på kamera slik at man også kan høre klippet etterpå Kamera har 3.30 megapixel, 3.00x Zoom så mye for pengene.. Morty Lenke til kommentar
tema95 Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Olympus C-730UZ tar så mye video som du har minne til. Med 256 MB ca 700 sekunder i god kvalitet. Se fantastisk opptak tatt med kamera festet oppå ett modell seilfly som vinsjes opp. NB: Filen er 13,5 MB, men er verdt nedlastingstiden. http://www.f3b.no/bilder/video/pikelaunch.avi Terje Lenke til kommentar
gunnarM Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Er på utkikk etter et kompaktkamera som har en brukbar videofunksjon(mer enn 30 sek), med lyd, og som selvfølgelig tar gode bilder. Pris; ca 5000. Ixux v3 og Fuji Finepix 410 er de alternativene jeg har funnet til nå. Noen som har erfaringer/anbefalinger med disse eller andre kamera? Kan det nye Exilim kameraet fra Casio eller en av de noe Pentax modellene være gode alternativer? Takknemlig for svar! Mvh. Vegar Lenke til kommentar
gunnarM Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 19. mars ønsket innsender (vinsj) anbefalinger om valg av digital kompakt med videofunksjon 30 bs eller mer, og fikk svar fra Morten 20. mars som anbefalte Kodak DX4330. Andre har anbefalt Olympus Camedia 730, men ingen av disse tar opp videosekvenser med 30 bs. Skal dette være et krav må en velge Fuji FinePix M603 som gir muligheter for 30 bs. Prisen på dette er overkommerlig kr. 6.795,- veil. Oppsøk en fotobutikk så får en fornuftig veiledning. Gunnar M Lenke til kommentar
Jove Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Er på utkikk etter et kompaktkamera som har en brukbar videofunksjon(mer enn 30 sek), med lyd, og som selvfølgelig tar gode bilder. Pris; ca 5000. Ixux v3 og Fuji Finepix 410 er de alternativene jeg har funnet til nå. Noen som har erfaringer/anbefalinger med disse eller andre kamera? Kan det nye Exilim kameraet fra Casio eller en av de noe Pentax modellene være gode alternativer? Takknemlig for svar! Mvh. Vegar 19. mars ønsket innsender (vinsj) anbefalinger om valg av digital kompakt med videofunksjon 30 bs eller mer, og fikk svar fra Morten 20. mars som anbefalte Kodak DX4330. Andre har anbefalt Olympus Camedia 730, men ingen av disse tar opp videosekvenser med 30 bs. Skal dette være et krav må en velge Fuji FinePix M603 som gir muligheter for 30 bs. Prisen på dette er overkommerlig kr. 6.795,- veil. Oppsøk en fotobutikk så får en fornuftig veiledning. Gunnar M Tror det er en liten misforståelse her. Uten at jeg er sikker da... Når du sier bs, mener du da bilder pr sekund? Jeg tror det var video-opptak som varer lenger enn 30 sekund. (Da det er endel kamera med max 30 sekund pr filmklipp) mvh Jan Ove Lenke til kommentar
gunnarM Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 fra Morten 20. mars som anbefalte Kodak DX4330. Andre har anbefalt Olympus Camedia 730, men ingen av disse tar opp videosekvenser med 30 bs. Skal dette være et krav må en velge Fuji FinePix M603 som gir muligheter for 30 bs. Prisen på dette er overkommerlig kr. 6.795,- veil. Oppsøk en fotobutikk så får en fornuftig veiledning. Gunnar M Tror det er en liten misforståelse her. Uten at jeg er sikker da... Når du sier bs, mener du da bilder pr sekund? Jeg tror det var video-opptak som varer lenger enn 30 sekund. (Da det er endel kamera med max 30 sekund pr filmklipp) mvh Jan Ove Hei Jan Ove! Dersom en er ute etter stillbildekamera med videoopptak lenger enn 30 sek så har du nok rett i dine anbefalinger. Mitt innlegg gikk på kvaliteten av opptaket hvor 15 bs ikke gir godt nok resultat. På min anbefalte modell kan en som nevnt gjøre opptak med 30 bs som gir tilnærmet tradisjonell videokvalitet. Et minnekort på 128 Mb gir da opptak i 111 sec. Modellen tar i tillegg til nye xD Card også Microdrive på 1 GB (1000 Mb) og gir opptaksmuligheter 30 bs i 15.3 min. Mitt innlegg er kun ment som en opplysning til valg av stillbildekamera i kompaktklassen. Når en skal vurdere still kontra videokamera så må brukeren finne ut hva som er hovedbehovet. En med erfaring sa det så fortreffelig - enten kjøper du bil, eller så kjøper du båt! Ha en fin kveld! Gunnar M Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Også Fujifilm S602 har VGA oppløsning med 30 bilder i sekundet. Selv om dette teoretisk skulle gi meget god kvalitet, vil et rimelig videokamera gi bedre resultat. MLW Lenke til kommentar
gunnarM Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Også Fujifilm S602 har VGA oppløsning med 30 bilder i sekundet. Selv om dette teoretisk skulle gi meget god kvalitet, vil et rimelig videokamera gi bedre resultat. MLW Hei der ute! La oss avslutte temaet for nå er vi inne på poenget. ENTEN KJØPER VI BIL, ELLER SÅ KJØPER VI BÅT. Ha en fortsatt fin kveld! Gunnar M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå