Gå til innhold

Georgia har startet krig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som USA vil tvinge Georgia til å akseptere fredsavtalen, men det blir vansklig med verdens smarteste president.

 

Presidenten nevnte også om å ta hevn på Russland og Sør-Ossetia senere.

 

Når USA vil tvinge Georgia til å måtte akseptere avtalen, hvem er da den onde her? Russland eller Georgia? Forsatt ikke Russland, nå må dere snart åpne øynene.

Lenke til kommentar

Saakashvilis blanke løgn :

 

"On August 7, after days of shooting incidents in the South Ossetian conflict zone, Georgian president Mikheil Saakashvili made a speech in which he said that he had given the Georgian villagers orders not to fire, that he wanted to offer South Ossetia "unlimited autonomy" within the Georgian state, with Russia to be a guarantor of the arrangement.

 

Both sides said they were discussing a meeting the next day to discuss how to defuse the clashes.

 

That evening, however, Saakashvili went for the military option. The Georgian military launched a massive artillery attack on Tskhinvali, followed the next day by a ground assault involving tanks.

 

This was a city with no pure military targets, full of civilians who had been given no warning and were expecting peace talks at any moment."

 

http://www.reliefweb.int/rw/rwb.nsf/db900S...C8?OpenDocument

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Paa hvilken planet er dette sammenlignbart med Desert Storm?

 

På planeten Norge, hvor det er tøft og poppis å hate våre demokratiske allierte og å kalle dem stygge navn, samtidig som vi ukritisk og ubetenksomt hyller de VIRKELIGE diktaturene, fascistene og aggressorene...

 

Gjør vi det samtidig som vestlige media forer oss med ensidig vinklet informasjon, på grensen eller kanskje over mht. historieforfalskning?

 

 

Slutt å være så naiv når det gjelder våre egne "diktatorer"!

 

:hrm:

Lenke til kommentar
Paa hvilken planet er dette sammenlignbart med Desert Storm?

 

På planeten Norge, hvor det er tøft og poppis å hate våre demokratiske allierte og å kalle dem stygge navn, samtidig som vi ukritisk og ubetenksomt hyller de VIRKELIGE diktaturene, fascistene og aggressorene...

 

Jeg har ikke peiling på hvilken side som er "verst", har sett mye ødeleggelser komme fra begge to, helst skulle jeg sett både russerne og USA legge ned våpnene og ta seg en pils.

 

Jeg bryr meg ikke om hva som er "poppis". Har jeg hyllet noen? Jeg mener at hvis det skal være "akseptabelt" at USA/NATO nå driver og herjer i Irak, Afghanistan, Palestina/Lebanon (gjennom Israel), og snart kanskje Iran, så burde da russerne også få ha sin lille krig uten at folk går helt av skaftene ?

Lenke til kommentar
Paa hvilken planet er dette sammenlignbart med Desert Storm?

 

På planeten Norge, hvor det er tøft og poppis å hate våre demokratiske allierte og å kalle dem stygge navn, samtidig som vi ukritisk og ubetenksomt hyller de VIRKELIGE diktaturene, fascistene og aggressorene...

 

Er det noen i denne tråden som har hyllet Russland? Tror du at noen vestlige mennesker ved sine fulle fem anser Putin og hans undersåtter som noe annet enn brutale fascister?

 

Jeg vil tro at mange av de som misliker våre "demokratiske allierte" på andre siden av Atlanteren i all hovedsak misliker det Republikansk-styrte, neocon-infiserte USA, ikke USA generelt, ikke USA under Kennedy eller Clinton, men dagens USA som er styrt av en gjeng med psykopater hvis agenda er å berike seg selv og sine cronies i big business på bekostning av ALT ANNET, inkludert sine egne og andre lands borgeres liv, helse, sikkerhet og frihet. Det er underforstått at Russland lyger, driver massiv propaganda, tramper på menneskerettigheter og oppfører seg som barbarer på røvertokt, men vi holder liksom USA til en litt annen standard, gjør vi ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Poenget her er jo at folk klarer å vinkle Russisk aggressjon over til at det hele er egentlig USAs skyld. Kast litt skyld på Israel som har trent opp Georgiske styrker, så er det jo for enkelte ingen tvil om hvem som har "skyld".

 

Nei, du sier ikke det!? Og kan du ramse opp alle de siste konflikter som USA har vært/er involvert i, som de i forkant har lurt oss inn i!? Og hvordan gikk det???

Lenke til kommentar
Poenget her er jo at folk klarer å vinkle Russisk aggressjon over til at det hele er egentlig USAs skyld. Kast litt skyld på Israel som har trent opp Georgiske styrker, så er det jo for enkelte ingen tvil om hvem som har "skyld".

Georgia er helt klart en brikke i USAs ønske om å øke sin innflytelse og tilstedeværelse i kaukasus. Jeg sier ikke at USA har orestrert den siste tids hendelser, men de har sine interesser i regionen, det samme har Russland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...