Gå til innhold

Georgia har startet krig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ROE SEG? LOL, Kossakere og Ossetere er på plyndrings,- og voldtektstokt i Gori, våpenhvilen henger i en syltynn tråd pga russiske stridsvogner er fortsatt langt inne på Georgisk side av grensen.

 

Har du noe bevis på dette? Jeg vet at det står som overskrift (med tankestrek foran riktig nok) i flere større aviser, men kildene som påstår at 60 (først hevdet de 50)russiske tanks har rullet inn i Gori er, etter det jeg forstår, anonyme "vitner" på gaten. Det er såvidt jeg forstår mange internasjonale journalister inne i Georgia nå, så om dette stemmer bør det snart dukke opp noen videoopptak.

Lenke til kommentar

Jeg for min del tror ikke på president Saarkasvili røverhistorier om at russiske soldater har plyndret privathjem i Gori for møbler og diverse. Alle her som kjenner litt til militærtjeneste vet at man som soldat har mere enn nok å dra/bære på av sin egen stridsutrustning, gever, og oppakning.

 

At presidenten overfor et internasjonalt pressekorps til og med får seg til å si at russerne stjeler toalettseter, synes jeg viser at fyr'n neppe er helt god, for å si det mildt. ;)

Lenke til kommentar
http://www.foxnews.com/video2/video08.html...ww.foxnews.com/

Øyevitne som bekrefter APCer inn til Gori

 

 

Forøvrig er det ikke russiske soldater som voldtar og plyndrer, men paramilitære separatister fra Nord/Sør Ossetia og omegn.

 

 

"They were not tanks" sier propagandisten journalisten fra Fox News.

 

 

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...?OPP=stridsvogn

 

stridsvogn:

1 om e forh: lett, tohjult kampvogn

2 helpansret beltekjøretøy med kanon som hovedvåpen

 

 

Jeg lurer på om vestlige medier mente at det var 60 "tohjulte kampvogner" som rullet inn i Gori.

Lenke til kommentar

Jeg skrev aldri Tanks heller, men over 50 APCer ble som sagt sett og bekreftet inn til Gori som skal tilsi flere Kompanier/ flere hundre mann.

 

En kolonne med Tanks ble sett på veien fra Gori og til Tblisi av VG

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=500042

 

 

Det som er helt sikkert er at det kommer så sinnsykt mye feilaktig info fra begge sider at det er vanskelig å vite akkurat hva som skjer, om det måtte være fra Russia Today eller fra Georgiske myndiheter.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det allerede er nevnt men: USA tar kontroll over Georgias havner og flyplasser

 

President George W. Bushs løfte om hjelpesendinger til Georgia betyr at USA vil ta kontrollen over landets flyplasser og havner, hevder Georgias president Mikhail Saakasjvili.

 

Kan ikke tenke meg at det kommer til å bli lett å være Obama eller Mccain snart. Og hvis det blir Mccain, så er det vel bare til å begynne å grave seg bomberom i hagen.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

Siste vi trenger nede i der er vel trigger-happy amerikanere?

 

De kunne sikkert fått inn "humanitære hjelp" uten å bruke militærstyrker, dvs. U.S.Airforce og U.S.Navy. La oss håpe den såkallte hjelpen ikke bare er et påskudd for å vise muskler og komme i klammeri med russerne.

 

Av en eller annen grunn stoler jeg ikke på amerikanerne, selv når de sier de skal gjøre noe godt.. :hmm:

Lenke til kommentar

Jau eneste som mangler nå er innblandelse fra USA. Jeg kjenner ikke saken godt nok til å uttale meg om hva som egentlig skjer, og vestlig media er veldig ensidig i sin føring merker jeg, men det er aldri et godt tegn når flere parter meller sin ankomst i en krig - da eskaleres ting som regel. At USA nå går inn og tar kontroll over strategiske områder innenfor Georgia's landegrense kan anses som en direkte provokasjon mot Russland.

Lenke til kommentar

Det skulle ikke forundre meg om hele dette teateret er satt i gang av Republikanerne for å hjelpe John McCain med å vinne presidentvalget. McCain er en gammel chicken hawk kriger fra Den kalde krigen, og han går nå av skaftet for å fremstå som den tøffe og handlekraftige presidentkandidaten som vil presse Russland til å ligge unna snille, uskyldige, amerikansk-vennlige Georgia, slik at Obama (som er mer nyansert i spørsmålet) samtidig fremtstilles som en feig pratmaker som ikke tør å utfordre Russland.

 

Andre ting:

 

Huffington Post skriver nå at en av McCains rådgivere er betalt av Georgia:

http://www.huffingtonpost.com/2008/08/13/m...c_n_118743.html

 

Det er nå avslørt at CNN har vist video fra Tskhinvali i sin dekning av Gori:

 

"In one of its news bulletins CNN has shown Russian tanks and ruined buildings which they claimed are in the Georgian town of Gori. Russian cameraman of the Russian TV channel, who did the footage in reality in South Ossetian city of Tskhinvali says CNN aired footage of Tskhinvali district close to former Russian peacekeepers headquarters, nearly all of them were killed by Georgians after the footage was made.

 

Dette er hårreisende.

Lenke til kommentar
Siden Mikhail Saakasjvili. har lyvet så mye hittel og før. Så tror jeg nesten han gjør det nå og... Angående at USA tar over flyplasser osv...

 

USA har faktisk avkreftet dette: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2592062.ece

 

"USAs løfte om hjelpesendinger til Georgia betyr at landet vil ta kontrollen over Georgias flyplasser og havner, hevder president Mikhail Saakasjvili. USA avviser at dette er tilfelle."

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe ekspert på skytevåpen, men den skaden der ser lite ut som et skuddsår for min del. Det skal også sies at dette er i en stridssone, så selv om det er ei kule, så trenger den ikke nødvendigvis å være skutt med vilje mot reporteren, skal ikke mye til for at ei kule kommer på avveie fra passe langt unna, dama er uansett heldig som bare får seg ei skramme på armen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...